Gå til innhold

CPU Vifte Taisol CGK760


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-03-06 02:20, willypolly skrev:

Vil den funke på begge prosessorene ja??


JA!

 

Jeg har min TaiSol på en 1200Mhz @ 1400Mhz

idle: 38*c

max: 52*c

 

Støyer ca som en strømforsyning

støy: 32dB

 

i tillegg hvis du vil ha større vifte, mindre støy og mere kjøling?

gjør slik:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=17059&forum=12

 

PS: jeg er fonøyd !

 

[ Denne Melding var redigert av: BeachDumb på 2002-03-06 13:16 ]

Lenke til kommentar

Med fare for å virke pirkete, TaiSol CGK760 er ikke en vifte, men en kjøleribbe med påmontert vifte. Sistnevnte kan skiftes ut etter smak og behag, og vil være gjenstand for meninger om hvorvidt kjøleribben er bra. Skifter du ut viften, endrer du ikke kjøleribben, men dens kvalitative virkemåte.

Lenke til kommentar

Go LarsC! Har ikke tort å si det du sa for det er alltid noen som kommer å kjefter og sier at vi erter n00bs, kritiserer andres språk osv.

 

CGK760 er en gulle god hsf det. Vil du imidlertidig ha det støyfritt er dette ikke veien å gå. Tror noe fra Zalman sin flower serie eller Tt's Silent viking vil gjøre en bedre jobb da.

Lenke til kommentar

Jeg har også den kjøleren. Jeg har en idle temp på 43 og en system temp på 34 (litt høy?).Kjører'n på en XP1700+.

 

Et spørsmål. Hvis jeg vil skifte ut vifta med en Papst vifte. Hvor langt ned kan jeg gå.Kan jeg gå helt ned til NGL, den har jo bare 12Db. Eller blir det for pinglete.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 16:13, Fiskepinne skrev:

Jeg har også den kjøleren. Jeg har en idle temp på 43 og en system temp på 34 (litt høy?).Kjører'n på en XP1700+.


Et spørsmål. Hvis jeg vil skifte ut vifta med en Papst vifte. Hvor langt ned kan jeg gå.Kan jeg gå helt ned til NGL, den har jo bare 12Db. Eller blir det for pinglete.




 

Microplex sier at de fikk samme temp som orginalvifta med Papst 19db, noe som jeg tror stemmer bra.

Lenke til kommentar

Jeg har en Taisol CGK760 på en Athlon XP 1800+ ... idle temp på 36*C har ikke fått den over 44*C..

Klokket Xpen til 2000+ (fsb 145) fikk 48 som idle temp. gikk ikke over 44*C med denne speeden heller når jeg kjørte 3dmark2001 et par ganger. Noen som vet om et program som stresser cpu litt mer en 3dmarks? Har klokket den opp til 2100+ (fsb150) fikk idle temp på 49*C... Har foresten 4 kabinettvifter (enermax) i et Chieftec Dragon Midi (Sølv)...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 16:13, Fiskepinne skrev:

Jeg har også den kjøleren. Jeg har en idle temp på 43 og en system temp på 34 (litt høy?).Kjører'n på en XP1700+.


Et spørsmål. Hvis jeg vil skifte ut vifta med en Papst vifte. Hvor langt ned kan jeg gå.Kan jeg gå helt ned til NGL, den har jo bare 12Db. Eller blir det for pinglete.


 

Litt pinglete kanskje.. Med papst 19dB 80x80mm(husker ikke modelnr) på adapter satt på å suge luft fikk overklokking.no samme temperatur som med originalvifta.. Skal man ha en vifte@adapter til å blåse luft mot ribba må vifta være litt kraftigere..

Lenke til kommentar

Brukte denne viften på en xp1800+. Noe av det første jeg sjekket da jeg slo på PC-en var tempen etter meget kot tid var den oppe i 50 C° Temperaturen vill kansje synke litt etter som at kjølepastaen setter seg.

 

Støynivået var meget laft til amd å vere ca 30db(A). Ville ikke anbefalt denne vivten over xp1800+

likevel hevder produsenten at den takler xp2000+

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-06 17:34, Anders Leipsland skrev:

Taisol CGK760 er litt utdatert. TT's Silent Viking kjøler minst like godt og støyer mye mindre enn Delta'n på CGK760. Å kjøpe CGK790 for å skifte ut vifta med en gang er en dyr løsning. Du betaler ikke 250kr for kun ribba.


 

Enig. Eneste er at silent viking er et beist på 500g som man helst burde ta av under frakt.(?) Trenger den ikke 4 hull rundt CPU socketen også? Kjøpte nettopp 60mm->80mm adapter og papst 19db vifte + 4 vifteskruer fra microplex. Kosta **** meg 400spenn med frakt og gebyrer! Funka i det minste bra...

Lenke til kommentar

Hvorfor driver dere å sammenligner bare CPU-temp'en??

 

Ville det ikke være mye mere nyttig å sammenligne hvor mye forskjellen mellom kabinett-temp og CPU-temp er?

 

CPU temperaturen vil selvsagt stige hvis kabinettet er varmere.

 

Jeg vil tro at de som har mye høyere temperaturer enn gjennomsnittet med samme kjøle-ribbe/vifte enten har høy kabinett temperatur eller har gjordt noe galt under monteringen.

 

 

Jeg har forrsten en Zalman 6000Al-Cu som ligger på ca 17 grader over kabinett temp, uten last (lydløs modus)

 

Dette øker til ca 20 grader ved maks last (kabinett temperaturen går selvsagt opp noe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...