Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Yiddo10 skrev (7 minutter siden):

Flott å se på. Du var vel ganske aktiv innenfor dette i din ungdom?

Hehe, jeg var en alpinist ja, men stavsalto har jeg aldri gjort. Vi hadde imidlertid endel øvelser på ski for å trene balanse og koordinasjon, så piruettene kjenner jeg til. Men vi brukte jo ikke hele bobledresser og solbriller da ...

Endret av Stormoen33
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Hadde en onkel som døde , han hadde vel røkt fra han var tja 15 til 70 år , men var hjertet som tok han til slutt , i verste fall måtte han amputere beina pga diabetes (nei , han var ikke spes overvekt og helt sikkert mer variert kost enn meg)

Han prøvde noen dgr uten røyk et par år før han gikk bort men så var det rett tilbake til gamle (u) vaner

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Det kommer jo litt an på hva man er villig til å investere i ting, men har man psyken til å forandre på ting, så er det ganske mye man kan gjøre. Sukkersuget forsvinner også ekstremt fort når man begynner å spise sunt. I hvert fall hos mange. Kan på generelt grunnlag anbefale ernæringsfysiolog. Profesjonell hjelp til å bli bevisst på hva man spiser, og en skreddersydd kostholdsplan er gull verdt. Samtidig har man også apper, som for eksempel Lifesum, der man kan sette opp planer og sjekke inneholdet i det man spiser/ kjøper.

Mye sunt er jo ofte dyrt, men har man en plan for det hele, gjør litt research og planlegger smart, så trenger det ikke nødvendigvis å bli så dyrt. Får man inn fysisk trening kombinert med dette, så er man på vei. Begynn for eksempel med noen rolige gåturer noen ganger i uken. Så kan man øke volumet etter hvert. Er også ekstremt mye hjelp man kan få her. Men er jo selvsagt, som jeg skrev tidligere, ekstremt viktig å være mentalt innstilt på at man skal gjøre en forandring.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Radovan skrev (1 minutt siden):

Skulle gått hver dag men føler meg ikke spes motivert men litt blir det jo

Den skal jeg ærlig si jeg forstår deg på, får meg veldig sjeldent til å gå turer.. Det er rett og slett vanskelig å få meg til tanken. 

Jeg hadde en periode sist sommer hvor jeg fikk meg selv til å gjøre dette, vet ikke helt hva som gjorde at jeg gjorde det, men jeg gjorde ihvertfall det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Sjoko syns jeg er overvurdert bortsett fra Snickers , Japp eller Troika......Milka er bedre enn melkesjokolade (noen blir sikkert sinte av slike utsagn men det får så være ;)

Konfekt er mest for de opp i åra ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Yiddo10 said:

Det kommer jo litt an på hva man er villig til å investere i ting, men har man psyken til å forandre på ting, så er det ganske mye man kan gjøre. Sukkersuget forsvinner også ekstremt fort når man begynner å spise sunt. I hvert fall hos mange. Kan på generelt grunnlag anbefale ernæringsfysiolog. Profesjonell hjelp til å bli bevisst på hva man spiser, og en skreddersydd kostholdsplan er gull verdt. Samtidig har man også apper, som for eksempel Lifesum, der man kan sette opp planer og sjekke inneholdet i det man spiser/ kjøper.

Mye sunt er jo ofte dyrt, men har man en plan for det hele, gjør litt research og planlegger smart, så trenger det ikke nødvendigvis å bli så dyrt. Får man inn fysisk trening kombinert med dette, så er man på vei. Begynn for eksempel med noen rolige gåturer noen ganger i uken. Så kan man øke volumet etter hvert. Er også ekstremt mye hjelp man kan få her. Men er jo selvsagt, som jeg skrev tidligere, ekstremt viktig å være mentalt innstilt på at man skal gjøre en forandring.

Takk for meg.

Sukkeravhengighet er nok vanskeligere enn dere tror å bli kvitt. Leste noe om at sukker var mer avhengighetsdannende enn kokain. Så det du skriver her er veldig forenklet, og et søtsug vil ikke forsvinne om man bare begynner å spise grønt og sunt. Det vil alltid være der, påvirke humøret og skape kjemisk ubalanse i kroppen.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Radovan said:

Skulle gått hver dag men føler meg ikke spes motivert men litt blir det jo

For noen år siden gikk jeg ned fra 90 til 65 kg på 6 mnd. Dette etter å ha prøvd å starte slankekurer ihvertfall 10-12 ganger, uten at jeg holdt mer enn noen dager. Konklusjonen er altså at det sitter i hodet. Hvis man først bestemmer seg, er det helt overkommelig å gå ned mye i vekt.

Det eneste jeg gjorde var å holde meg til 1500 kcal pr dag, samt trene litt fotball og squash innimellom. De dagene jeg hadde klart meg med 1200 kcal frem til kvelden, belønnet jeg meg selv med en pose mikropopcorn som da var 300 kcal. 

Fullt mulig å kose seg litt selv om man teller kcal, altså :) 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (Akkurat nå):

Sukkeravhengighet er nok vanskeligere enn dere tror å bli kvitt. Leste noe om at sukker var mer avhengighetsdannende enn kokain. Så det du skriver her er veldig forenklet, og et søtsug vil ikke forsvinne om man bare begynner å spise grønt og sunt. Det vil alltid være der, påvirke humøret og skape kjemisk ubalanse i kroppen.

Jeg tok utgangspunkt i egne erfaringer her. For min del forsvinner sukkersuget fort når jeg spiser mye sunt og godt, men jeg har omtrent alltid hatt et ganske strikt kosthold, så det hjelper nok godt på. Sukker er det flere rapporter på at av svært avhengighetsskapende, så det tviler jeg ikke på.

Men du er inne på det som egentlig var hovedpoenget mitt. Man må være ekstremt innstilt på at man skal gjøre en forandring og ha en veldig god psyke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Radovan skrev (Akkurat nå):

Hvis dere syns dette overvektpjattet er kjedelig så bare diskuter noe annet , i dont mind ;)

Nei, overhode ikke. Dette er et tema jeg synes er interessant, fordi det er så mange vinkler på det. Det er ihvertfall min take on it. Igjen synes jeg det er kult at du er åpen om dette, det er fint at man ikke holder det for seg selv. 

Lenke til kommentar
Radovan skrev (3 minutter siden):

Sjoko syns jeg er overvurdert bortsett fra Snickers , Japp eller Troika......Milka er bedre enn melkesjokolade (noen blir sikkert sinte av slike utsagn men det får så være ;)

Konfekt er mest for de opp i åra ;)

Jeg må være så ærlig å si at jeg finner det vanskelig å ta deg alvorlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Så ikke bare piller slet Elvis med men også sukker var trolig en komponent til hans død men forståelig at han ble jævla deppa etter skilsmissen i '73

Livvakt i 1977 : Du har jo samme dietten som i '57 !

Elvis : Det har jeg ikke tenkt på , du har rett.......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
6 minutes ago, SirOwen said:

For noen år siden gikk jeg ned fra 90 til 65 kg på 6 mnd. Dette etter å ha prøvd å starte slankekurer ihvertfall 10-12 ganger, uten at jeg holdt mer enn noen dager. Konklusjonen er altså at det sitter i hodet. Hvis man først bestemmer seg, er det helt overkommelig å gå ned mye i vekt.

Det eneste jeg gjorde var å holde meg til 1500 kcal pr dag, samt trene litt fotball og squash innimellom. De dagene jeg hadde klart meg med 1200 kcal frem til kvelden, belønnet jeg meg selv med en pose mikropopcorn som da var 300 kcal. 

Fullt mulig å kose seg litt selv om man teller kcal, altså :) 

Ikke sant. Alt er jo så enkelt. Jeg veier 90 kg selv nå og vil gå ned 10, og jeg finner historien din lite plausibel. 25 kg på 6 mnd med 1500 kalorier pr dag? Da må man ha harde treningsøkter inbetween, sove 8 timer hver dag for restitusjon og drikke vann som en foss.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Ale-Fawk said:

Ikke sant. Alt er jo så enkelt. Jeg veier 90 kg selv nå og vil gå ned 10, og jeg finner historien din lite plausibel. 25 kg på 6 mnd med 1500 kalorier pr dag? Da må man ha harde treningsøkter inbetween, sove 8 timer hver dag for restitusjon og drikke vann som en foss.

Bryr meg lite om hva du finner plausibelt eller ikke. Det er fakta, du kan spørre min (eks)kone. Med 1500 kcal pr dag i inntak, havner man på ca 3500 kcal i underskudd pr uke. Dvs nedgang på ca 2 kg pr mnd. Resten ble oppnådd ved trening, og man forbrenner temmelig mange kalorier ved å spille intensiv squash.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...