Gå til innhold

VGD Off-topic VÅKS


SirJames™
Melding lagt til av Diskusjon.no

Tråden stenges for gjentatte brudd på bruk av tjenesten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid vært svak for 90-talls alternativ rock, men når hele post-grunge greia slo til, og holdt det vel gående (grøss) et stykke godt ut på 00-tallet, da med alle disse "nye" utvanna og dølle Nirvana og Pearl Jam klonene, da gikk hele "nostalgi" festen litt for langt.

Artig å stadig finne "nye" favoritter fra den perioden, der spesielt The Afghan Whigs har blitt et band jeg er veldig glad i, og digger det røffere og mer rølpete tekster/lydbildet deres, og der spesielt skiva Gentlemen (1993) er jo et fantastisk stykke tidlig 90-talls musikk , i mine ører da.

 

Lenke til kommentar

Tror jeg har nevnt det før, men jeg spurte en dame en gang hva slags musikk hun likte, 
Dame: ALT
Elg: Lyrisk alt, som Olga Marie Mikalsen?
Dame: Hvem er det?
Elg: Operasanger
Dame: Opera? Nei, liker ikke det! 
Elg: Liker du Burzum?
Dame:Hva er det?
Elg: Greven sitt band
Dame: Neineinei! 
Elg: Vel da liker du ikke alt da!!!!
 

Lenke til kommentar
Stormoen33 skrev (5 minutter siden):

men liker Soundgarden og senere Audioslave.

Hva synes du om Alice in Chains? 

Både de og Soundgarden var vel blant de "tyngre" eller mer heavy metal/rock inspirerte gruppene på den tiden, og der mange virket å ta sterk motstand fra 80-tallets hard-rock, så virket det som både Alice og Soundgarden falt litt mellom "to stoler" i en stund, før de også ble kjapt dytta inn i grunge merket.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (1 minutt siden):

Hva synes du om Alice in Chains? 

Både de og Soundgarden var vel blant de "tyngre" eller mer heavy metal/rock inspirerte gruppene på den tiden, og der mange virket å ta sterk motstand fra 80-tallets hard-rock, så virket det som både Alice og Soundgarden falt litt mellom "to stoler" i en stund, før de også ble kjapt dytta inn i grunge merket.

De hadde jo sine øyeblikk... Men ekte metal varer "evig" UP THE IRONS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...