Gå til innhold

Pc`en vil ikke slå seg av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal slå av pc`en for dagen eller restarte den.Trykker på "slå av" eller "start på nytt",men ingenting skjer.For å slå den av helt på jeg holde inn power on knappen på towret i noen sek.Noen som vet hva som er galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også samme problemet. Har prøvd å byttet ut diverse hardware. Det meste faktisk

Jeg har byttet alt untatt:

Hovedkortet som er asus a7v8x

og psu en som er qtec 340. Ja det er billig dritt.

Det er derfor en av disse to som er skyld i all elendigheten. Iallefall hos meg

Skrevet

Det har jeg prøvd. Det hjalp ikke meg i allefall

Nå har faktisk ikke maskina villet slått seg av de tre siste gangene jeg har prøvd

Kan det være psu? Jeg stoler egenltig ikke så mye på min qtec så den er mistenkt nr1. Vurderer ny thermaltake :)

Skrevet
Hadde samme problem selv.Det viste seg å være Hardisken der OS lå.

Hva gjorde du for å fikse problemet?Formaterte?Det gidder ikke jeg ivertfall,har nettopp gjort det.Og mangler brenne cd`er til å lagre det jeg har.Og bios oppdatering blir vanskelig for meg Har en Packard Bell pc,med xp pro.

Skrevet

Jeg har hatt mange itouch drivere og jeg har aldri hatt det problemet. men hadde det på en gammel maskin men det ble borte da jeg installerte vindows på nytt, men det er nå en av de siste tingene man ønsker :(

Skrevet

My Computer Won't Shut Down Itself After Installing XP

There are a number of users who are noticing that their PC will no longer automatically power down/shut off without pressing the power off button on the computers unlike in Windows Me/95/2000. There could be a number of reasons for this - but the main one seems to be that ACPI is not enabled on the computer or in Windows XP. Here is how to try that out:

1: Click - Start - Control Panel - Performance and Maintenance - Power Options

Tab

2: Then click APM - Enable Advanced Power Management Support

:cool:

Skrevet
Hadde samme problem selv.Det viste seg å være Hardisken der OS lå.

Hva gjorde du for å fikse problemet?Formaterte?Det gidder ikke jeg ivertfall,har nettopp gjort det.Og mangler brenne cd`er til å lagre det jeg har.Og bios oppdatering blir vanskelig for meg Har en Packard Bell pc,med xp pro.

Jeg fant det ut ved å kjøre fresh diagnose(software) den som var ødelagt var en Maxtor Diamondmax 9,har også Maxtor Diamondmax 8 som viste seg å være en del raskere.diskene var like store og begge er ata 133.Løste problemet med å kjøpe en ny disk.Mulig det hjelper for deg å kjøre ett bra defrag verktøy(ikke windows sin)F.eks Diskeeper 8.0.

Skrevet

Jeg har prøvd alle forslagene så langt, men har fortsatt samme problemet.

Det skjedde bare av og til før. Kanskje 1 av 30 ganger. Nå skjer det hver gang. Kan det være psu? Har nemlig ei elendig q-tec strømforsyning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...