Gå til innhold

Hvilken harddisk skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe meg en billig no. 2 harddisk, får innpris på følgende aktuelle modeller:

 

- Western Digital 80GB Caviar IDE HD

- Seagate 80GB Barracuda 7200.7

- Maxtor 80GB DiamondMAX Plus9-FDB

 

Harddisken skal stå i en Shuttle SN41G2 sammen med en IBM Deskstar 40GB, så lite varmeutvikling, lavt støynivå og lavt strømforbruk er prioriterte kvaliteter.

 

Er det noen som har erfaring med disse modellene? Tidligere Seagate's jeg har hatt har bråkt mye, men jeg har hørt at Seagate skal ha blitt veldig stillegående... Har noen defekte Maxtor'er i skuffen på jobben, så jeg er litt skeptisk, men her snakker jeg også om gamle disker, så jeg er veldig usikker... noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjønner ikke hvorfor alle disser ibm disker har hatt ibm disker i 6 år fungert helt knall.....

Ja, IBM'en min har fungert veldig bra, lager lite lyd og er rask uten å lage mye varme... men Hitatchi som diskene heter nå, er for dyrt for meg, jeg skal helst under 500,- kroner og da er det de tre ovenfor som jeg står imellom siden jeg vil ha minst 80GB.

 

Så, er det flertall for Seagate?

Lenke til kommentar

Har en seagate - aldri vært noe problem med den. Stått på 24/7 siste året.

Har også 2 gamle IBM disker - ikke hatt problem med dem heller, men nye IBM/hitashi disker er ikke trykt. (det var vel i 2001 at ibm mista kvalitet på diskene sine.)

Har også 2 maxtor disker de er lite brukt, men har aldri vært noe problem.

Hatt 6 wd disker - 4 av dem har måttet byttes etter kort tid. Greit at man får ny på garanti, men data forsvinner jo. Stoler ikke på wd, selv om mange lovpriser dem.

Lenke til kommentar

Det går bare på erfaringer alt sammen her. Jeg vil anbefale Seagate. Ikke fordi WD er dårlige - tvert i mot, men fordi Seagate er kjent for å være mest stillegående.

 

Selv har jeg en WD 80 hjemme og den har fungert supert. Umulig å høre i idle tilstand, men når den jobber med noe tungt hører jeg litt "skraping" :p

 

De fleste tester viser at WD er raskere enn Seagate, men det er minimalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...