Gå til innhold

Når myndighetene holder hemmelig hvordan norsk atomavfall skal hånderes, må TU stå opp for åpenheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som nabo på Kjeller på med mange gode kolleger på IFE set eg stor pris på dette initiativet!

Eg spør meg om ikkje IFE i dag har meir enn god nok teknisk kompetanse til å sikre reaktorbygget permanent der det nå står. På sin plass på Kjeller kan kanskje reaktorbygget brukast til å sikre det problematiske avfallet? Kor mange tonn alunskifermasse trengst for å begrave avfallet trygt? Difor spør eg meg kvifor ikkje IFE tilbyr seg å bygge og drive eit godkjent lager for atomavfallet på si tomt på Kjeller, mot betaling frå den norske staten?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Langtidslagring av høyradioaktivt avfall er et langt større politisk og mentalt problem enn det er et teknisk. Nå har heldigvis finnene/svenskene skåret gjennom denne merkelige myten og bygget et permanent lager i dype, stable fjellformasjoner i Finnland hvor avfall fra de to nasjonene skal få sin permanente gravplass. Det burde ikke være et uoverkommelig problem for Norge å komme til enighet med våre to skandinaviske venner om å deponere vår beskjedne avfallsmengde der. Problem løst !!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...