Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

PostNord sender automatisk pakker i retur fra Gsport


xcyber

Anbefalte innlegg

Hvilken rett har PostNord å returnere en vare som er kjøpt og betalt til Gsport, sent avgårde og nesten fremme til kjøper selv om firmaet gikk konkurs etter sending?

Fikk på mandag besked om at pakken skulle ankomme post i butikk, noe som ikke skjedde. (Vanlig surr hos PostNord tenkte jeg og tok kontakt med dem på kundeservice). Dem fortalte da at pakken lå på Langhus for å omfordeles og at det var feil at tidspunktet for levering var "i dag". ok med det men dagen etter da pakken fremdeles sto med samme tekst så tok jeg kontakt med PostNord på nytt..   Nå sa dem at alle pakker fra Gsport var på vei tilbake til leverandør og at jeg må ta kontakt med Gsport hvor jeg har kjøpt varen?? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger av postloven § 25 at avsender har råderett over postsendinger frem til den er utlevert til mottakeren. 

Formodentlig har konkursboet tilbakekalt samtlige postsendinger fordi det ønsker å få i både pose og sekk -- det vil ha varelageret uten at det trer inn i avtalen med deg etter dekningsloven § 7-3. 

Ditt krav blir i slike tilfeller et dividendekrav i konkursboet, jf. dekningsloven § 7-8. 

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...