Gå til innhold

Er alle her søkk rike eller?


Venn0x

Anbefalte innlegg

Jeg, som mange andre på forumet her, prioriterer masse av pengene til PC. Har ikke jobb eller noe, bare bruker Jule pengene, bursdags pengene og sommer pengene mine på hw ;)

Det er det jeg også må :( det er noe dritt...men er på utkikk ettr jobb da!

 

edit: trykkleif

Endret av Venn0x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det snakk om prioriteringer...Akkuratt som med biler.

Mange "unge" mennesker har for eksempel dyre biler sportsbiler osv... Mange av de har da prioritert å få seg bil før de flytter hjemmefra... Endel over 25 år som faktisk bor hos mora si ..

 

At folk "skryter" at de skal kjøpe seg ditt og datt som er dyrt i morgen..om de "gidder"... så driter jeg i det, bare overse dem..

Lenke til kommentar

Litt OT kommentar til "Kongen på Karmøy":

 

/me blir så VANVITTIG frista til å sende en mail til Spaceworld om misvisande informasjon på sidene deira!

 

"Endelig er GeForce5 kommet! Med ny, superavansert 256 bit grafikkmotor og full støtte for DirectX 9.0, leverer Creative et produkt som vil gi alle dine spill et skikkelig løft! "

 

Heiter det "GeForce5" ??? Er det et kort som vil gi alle dine spill et skikkelig løft???

 

argh!

Lenke til kommentar
Litt OT kommentar til "Kongen på Karmøy":

 

/me blir så VANVITTIG frista til å sende en mail til Spaceworld om misvisande informasjon på sidene deira!

 

"Endelig er GeForce5 kommet! Med ny, superavansert 256 bit grafikkmotor og full støtte for DirectX 9.0, leverer Creative et produkt som vil gi alle dine spill et skikkelig løft! "

 

Heiter det "GeForce5" ??? Er det et kort som vil gi alle dine spill et skikkelig løft???

 

argh!

Jeg bare lo av Spaceworld. Enhver som kjøper data/datadeler der, har sannsynligvis ikke peiling.

 

Jeg føler at jeg bruker veldig mye penger på data, men likevel sitter jeg med en dritt av en PC.. Det er kjipt :( Bruker bare penger fra helge- og sommerjobb.

Lenke til kommentar

jeg selv som jobber "døgnet" rundt går aldri ut nesten og ikke har jeg bil, da jeg har firmabil. familien får det di trenger, og da synes jeg at jeg kan unne meg litt stæsj av og til. firmaet har en pc-leverandør som dem bruker, og jeg bare kjøper derifra.. er litt dyrere enn komplett og andre nettbutikker. men service og varer til å ta på er noe jeg setter pris på. dessuten har jeg jo blitt en stor kunde etter hvert der. med alle familiens pcr er jeg nesten oppe i 40.000 i pc-deler i år. :scared: men alt er jo blitt trukket av lønn etter hvert som det er handlet så jeg har ikke merket noe til det.. men klart..må jo bremse litt nå og da. det ordner dama for. for jeg tror jaggu jeg har fått pc-syke. må bare ha det,,,o0g det,,,,. byttet jo hovedkort et par ganger i mnd en stund. og enda er jeg ikke ferdig. så tiden vil vise hva slags maskon jeg stoppper med. stopper gjør jeg vel aldri, for ****** å gøy dette er. :p

Lenke til kommentar

fikk jobb som 13åring og hadde da anlegg som høyeste prioritet.

hadde allerede moped(en tempo og en suz. ac50)

fikk først dilla på pc når jeg begynnte på grunnkurs.

da hadde jeg brukt over 25000 på anlegg.

har ikke brukt så mye (ca 15000)på pc'er men har funnet ut at demosalget til

komplett og Psdata er kjeke til å spare penger.(helst komplett)

i tilegg snappe med seg programmer på skolen når

læreren snur ryggen(de hadde ikke merka det om de hadde sett på :p )

 

drikker ikke mye,er sjåfør på fester og går med avisa(lokal,vg og dagbladet)

 

nå er det stop da for å klare å skaffe penger til bil

(galant og crx er dyre biler og vansklig å finne i god stand)

Lenke til kommentar
gjør du ikke noe i huset da? hjelper til med andre ord. burde vel fått noe da. :yes:

Gjør ikke noe uten om å være der, og rote..

vet ikke helt alderen din. men du kan jo begynne med en samtale med foreldrene dine. og si at nå vil du begynne å jobbe/gjøre ting for dem...mot ukepenger. det pleier å få dem på gli.. pass på at din mor ikke besvimer... hehe. men det ordner seg nok. så kan du jo prøve å spare..ikke lett men det går vist det er noe småsnacks du vil ha til pcn.. feks 9800xt. eller noe sånt....

Lenke til kommentar

Jeg bruker rundt 2000 i året på data. Synes ikke det er å dr!te penger. Det kommer av dårlig økonomi, men jeg har likevle klart å opparbeide meg middels fet hardware de siste årene grunnet strategiske selg og kjøp (typisk: mest-for pengene-varer med potensiale for stabilt prisnivå i lengre tid)

Lenke til kommentar
Og jeg tror at de fleste her har det mest i kjeften, og at i det de har brukt 50% av komf pengene på ny hardware så har de lett for å nevne det, mens de andre som fortsatt sitter på en 18µ prosessor de holder seg mest i bakgrunnen.

That's right! :thumbup:

 

Det er nok de med bra hardware som har det i signaturen sin og skriver mye om det.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller virker det som om alle her har så utrolig overdrevent mye med penger?

Kommer jo helt an på det, men hvis du er i full jobb er det ikke akkurat noe stort utlegg å bruker 10-20.000 i året på datautstyr. Sammenlignet med andre utgifter som bolig eller bil er jo datautgiftene som småpenger å regne selv om man bytter ut mye av utstyret en gang i året.

 

Er du student eller bor hjemme hos mor og far uten å ha jobb er selvfølgelig situasjonen en helt annen, men bruk for all del ikke absolutt alt du har av penger på data for det - det er andre ting i livet også!

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...