Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Nå har jeg prøvd ganske mange forslag til min egen hjemmeside, men alle har blitt raket ned på...

Så er det noen som kan hjelpe meg med et forslag til design? Jeg trenger også og vite hvordan det er gjort og kodene...

Hvis noen har noen enkelte forslag til meny og lingnende tar jeg gjerne i mot det også...

 

En banner som jeg liker:

Banner

 

Mvh. Kim

 

EDIT: Skrivefeil...

Endret av Kim Spets
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt vil eg anbefale deg å lære deg HTML og kanskje litt CSS, det kan du gjøre på www.w3schools.com.

Deretter, tegn opp åssn du vil ha sida di på et ark, med blyant/penn.

Tenk litt gjennom fargevalg, layout osv. Bruk tables (eller divs og CSS, men det kan du la ligge på hylla for denne gang ;)) for å bygge opp sida di.

 

Deretter er det vel berre opp til deg sjøl ka du får til og ka du vil :)

Det er ikkje morro å ha heimeside når noken andre har laga 90% av den ;)

Lenke til kommentar

Du kan også ta en titt i kildekoden til andre enkle sider, ikke for å kopiere, men for å lære. Tabeller er som arve sier greit å bruke.

Det banneret du nevner her er litt vanskelig å bruke uten at siden ser litt "kuttet" ut. Det blir ingen sammenheng mellom banner og resten av siden.

Bruk stilark til å definere fonter og farger (her er ufc nådeløse ;) ).

Lenke til kommentar
Har brukt X enntall timer på det arve  :roll:

X = √(1^2)? :p

 

 

 

Neida..

 

Syness faktisk ikke banneret var særlig egnet. Kan nok si at det begrenser mulighetene veldig for en som eventuelt skal lage design til deg.

 

Følg rådene til arve:

 

Deretter, tegn opp åssn du vil ha sida di på et ark, med blyant/penn.

Tenk litt gjennom fargevalg, layout osv. Bruk tables (eller divs og CSS, men det kan du la ligge på hylla for denne gang ) for å bygge opp sida di.

 

Eventuelt kan du sikkert få noen til å lage html for deg. (Personlig har jeg mer enn nok av oppdrag allerede (av den pengeinnbringende typen) så jeg må nok prioritere dem først. ;) )

Endret av Mikka
Lenke til kommentar
Kor masse får du for å mekke et komplett design/layout?
For én side tar jeg omtrent 500-1000 NOK.

Må si at jeg ikke gidder oppdrag for under 1000 noe særlig lenger. Bruker å ta en tusenlapp beint. Om kunden skal ha en logo ti tillegg blir det vel kanskje ettpar hundrelapper mer...

 

Har currently 2 oppdrag + 2 jeg har gjort før.

 

Tror 3 av de fire oppdragene er fra folk som har funnet meg gjennom hw-forumet.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Må si at jeg ikke gidder oppdrag for under 1000 noe særlig lenger. Bruker å ta en tusenlapp beint. Om kunden skal ha en logo ti tillegg blir det vel kanskje ettpar hundrelapper mer...

Du er underbetalt Mikka... :wow:

Kommer an på... Har du kjøpt programmene du bruker?

Lenke til kommentar
Må si at jeg ikke gidder oppdrag for under 1000 noe særlig lenger. Bruker å ta en tusenlapp beint. Om kunden skal ha en logo ti tillegg blir det vel kanskje ettpar hundrelapper mer...

Du er underbetalt Mikka... :wow:

Kommer an på... Har du kjøpt programmene du bruker?

Du spør ikke en frisør om han har kjøpt saksene han klipper deg med eller ikke, du regner bare med det...

Lenke til kommentar
Må si at jeg ikke gidder oppdrag for under 1000 noe særlig lenger. Bruker å ta en tusenlapp beint. Om kunden skal ha en logo ti tillegg blir det vel kanskje ettpar hundrelapper mer...

Du er underbetalt Mikka... :wow:

Kommer an på... Har du kjøpt programmene du bruker?

Du spør ikke en frisør om han har kjøpt saksene han klipper deg med eller ikke, du regner bare med det...

Designet blir da det samme uansett. :p Jeg har betalt for programmene i form av lykkeønskninger og koselige tanker til utviklerene. :p

 

Underbetalt, ey? Hm....

 

BackOnTrack:

Flott om du kunne si noe om hvordan ca du vil ha siden. Ikke nødvendigvis farger og sånt, men kanskje litt layout and such.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...