Gå til innhold

User-Agent-strengen i lever på lånt tid i flere nettlesere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget med User Agent String er vel å finne ut om nettleseren støtter Quicktime, Flash, Silverlight, ActiveX og andre proprietære standarder?

Jeg husker fremdeles da jeg fant en nettside som hadde alle sesongene av Zelda (Well excuuuuuuuuuuuuuuuuuuuse me, Princess!), men jeg kunne ikke sjekke dette makkverket fordi jeg hadde Linux.

This website requires Internet Explorer version 6 or higher at a screen resolution of 800X600...

Hvis alle følger HTML5 så er vel resten irrelevant?

Om du har tastatur og mus eller touchscreen er mer relevant enn operativsystem.

Lenke til kommentar

På samme måte som at man ved å bruke Google som søkemotor, aksepterer at en unik ID sendes til Google (en permanent supercookie) - så antar jeg at de eneste som får svi på pungen av dette, er Google sine konkurrenter.

Google beholder nok sin supercookie, mens konkurrentene som ikke har nettlesermonopol, ikke en gang kan bruke en lossy fingerprinting-teknikk for å målrette reklame.

Genialt.

Lenke til kommentar

Dette må du fortelle mer om, eller enda bedre: Hvor er dette dokumentert? Jeg antar det ikke bare er begrenset til søkemotoren til Google, men fungerer på tvers av alle Google-eide tjenester (slik som tredjepartscookies). Vil ikke dette være et brudd på GDPR dersom ikke Google selv opplyser om dette i personvernbetingelsene, noe de vel ikke gjør?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...