Gå til innhold

USA propaganda i Norge. Kåre Aas.


Anbefalte innlegg

Da har vi Norsk USA propaganda personifisert ved Kåre Ås - Norges ambassadør i Washington. En lovsang over Donald Trump med utsagn som

  1. "økonomien er bedre enn noen gang"
  2. "folk har mer penger i lomma enn i 2015"
  3. "Donald Trump holder valgløftene sine"
  4. "Donald Trump ordner opp i immigarasjonen"
  5. "forholdet mellom Norge og USA er like sterkt som før"

osv osv sier meg at denne mannen er en høyre ekstrem person som selger vel regiserte frasen som er tatt rett ut fra propaganda apparatet FOX news. Utenriksminister Ine Marie Eriksen Søreide's uttalelser på dagsnytt 18 sier også sitt. Fordømmer alt untatt drapet på generalissimo terroristo med en lam forklaring om folkerett og ikke vite alle forhold rundt drapet. Hva er det å vite? Forsvarsminiteren sier at Norge skal forbli i Irak, men vil forlate landet hvis Amerika blir kastet ut. KAMPEN OM SANNHETEN ER KOMMET TIL OSS!

Jeg vil kommentere litt på de uttalelsene denne karikaturen av en Ambassadør kommer med.

  1. Økonomien er bedre enn noengang
    En enorm skattelette hvor 85% av skattelettelsen går til de absolutt rikeste i sammfunnet.
    Ulikhetene i sammfunnet er ekstrem. De 26 rikeste her tilsammen mer penger en 50% av befolkningen tilsammen
    Den føderale sentralbanken har skutt inn over 500 Billioner $ i bankene bare siden September.
    Den reelle inflasjonen er på nesten 20%.
    I USA er det lovlig å kjøre tilbake egne aksjer. Derfor brukes kjempesummer på nettopp det slik at aksjekursene skyter i været og bonus utbetalingene til ledelsen er enorme.
  2. Folk har mer penger i lomma enn i 2015
    Det har de, men hva du får for pengene er det som økonomene kaller "real økonomi".
    Prisene (inflasjonen) fyker i været.
    Kostnadene for helse går rett opp.
    500 tusen Amerikanere går konk hvert år pga helse kostnader.
    Huskrisen (galloperende priser) gjør at antall hjemløse øker enormt. 1 mill i California alene.
  3. De to 3+4 er vel sanne nok, men hva innbærer de? Barn tatt fra foreldrene sine ved grenseoverganger og holdt separat i mange måneder. Etterkommere av ulovlige immigranter som kom til USA som barn blir brukt som gisler i en politisk drakamp. Demonisering av minioriteter og forherligelse av høyre ekstremister. USA kommer seg opp igjen etter krisen i 2008.
  4. Norge er det mest lydige USA landet i Europa. Det har vi alltid vært. Hvem glemmer hva etterretnings folk og politi folk holdt på med da de spionerte på Nordmenn for Amerikanerne og fikk betalt svart. Og slapp tiltale! Spionere på landsmenn for en fremmed makt og slippe tiltale! Fikk betalt svart og slapp tiltale! Hvorfor slapp disse folka straff når vanlige borgere må i fengsel for simpel NAV svindel hvor tiltalen var at de var utenlands? Spionere på landsmenn for fremmed makt er straffbart med døden i krigstid, og lang fengselstraff i fredstid. Få betalt svart er direkte straffbart avhengig av beløpet. Men neida. Ingen tiltale på noen av punktene. Hva sier dere til det?

Hvordan kan en offentlig person få si hva han gjør på søppel programmet Torp uten å bli motsagt? Hvorfor lar NRK USA vennlig retorikk komme til oss vanlige folk fra offentlige personer mens de er i aktiv tjeneste uten noen som helst motsigelser eller motargumenter? Bare en lallende Torp som nikker anerkjennelser og lener seg fremover i stolen mens han fyrer av det ene ledende spørsmålet etter det andre. Utdann dere folkens. Det er ikke bare i USA at søppel kommer til uttrykk i nasjonale media.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er ikke greit når NRK (ARK) glipper, og lar et fritt intervju objekt få snakke slik de ønsker, uten sensur

Har en SV/RV brillene på så er nok et slikt program/intervju et sjokk

Tror muligens det er på tide å venne seg til det

Sannheten er det nok ikke venstresiden som sitter på, selv om de så langt har hatt full kontroll på media

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (På 8.1.2020 den 21.29):

Hvem glemmer hva etterretnings folk og politi folk holdt på med da de spionerte på Nordmenn for Amerikanerne og fikk betalt svart. Og slapp tiltale! Spionere på landsmenn for en fremmed makt og slippe tiltale! Fikk betalt svart og slapp tiltale!

Saken er ikke glemt, men fikk vi vite hva som skjedde med de tidligere politifolkene som hadde misbrukt sine tilganger? Slapp de altså tiltale?

Lenke til kommentar
the 3 X skrev (2 timer siden):

Ja, det er ikke greit når NRK (ARK) glipper, og lar et fritt intervju objekt få snakke slik de ønsker, uten sensur

Har en SV/RV brillene på så er nok et slikt program/intervju et sjokk

Tror muligens det er på tide å venne seg til det

Sannheten er det nok ikke venstresiden som sitter på, selv om de så langt har hatt full kontroll på media

Nå misforstår du. Han er en sittende ambasadør. Han er myndighetenes (vår) representant i Washington. Han er ikke et fritt interjuobjets, han er VÅR representant.

frohmage skrev (2 timer siden):

Saken er ikke glemt, men fikk vi vite hva som skjedde med de tidligere politifolkene som hadde misbrukt sine tilganger? Slapp de altså tiltale?

Neida, de var pensjonister og tidligere politifolk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Tåkefyrste skrev (18 minutter siden):

Er det virkelig ikke lov å si noe positivt om Trump uten at det er propaganda? Regner med siden det er NRK så har de faktasjekket det de rapporterer.

Jeg vil absolutt si at Trump sikkert har gjort noe bra, men det kommer så pass mye desinformasjon fra den fronten at det faktisk er vanskelig å vite hva som er reelt eller ikke. 

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 time siden):

Er det virkelig ikke lov å si noe positivt om Trump uten at det er propaganda? Regner med siden det er NRK så har de faktasjekket det de rapporterer.

Der traff du spikeren på hodet min gode med-debatant. Akkurat hva jeg kritiserer. NRK bruker sitt renome som en fakta orientert media organisasjon til å spre propaganda. Og det som verre er at de bruker en sittende ambassadør som uttaler seg som en representant for OSS. Etter mitt syn er det det verste overtramp etter Frode Berg saken. Faktasjekk finner du på http://www.dcreport.org

Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Jeg vil absolutt si at Trump sikkert har gjort noe bra, men det kommer så pass mye desinformasjon fra den fronten at det faktisk er vanskelig å vite hva som er reelt eller ikke. 

Du må gjøre deg opp en mening selv. Det er mye god info der ute. Her er en veldig bra kilde http://www.dcreport.org

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (20 minutter siden):

Tror jeg står over. Til å klage over "propaganda" så virker du veldig ivrig på å spre din egen. Lukter litt dobbeltmoral her.

Med respekt å melde; det er hva motargumenter betyr. Hvis du skal danne deg en mening må du se begge sider av diskusjonen. Står du over kvalifiserer det til beskrivelser som 'stamme' (tribe) kultur. Ingen fornærmelse ment.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (13 timer siden):

Nå misforstår du. Han er en sittende ambasadør. Han er myndighetenes (vår) representant i Washington. Han er ikke et fritt interjuobjets, han er VÅR representant.

 

Nei, jeg misforstår ikke 

VÅR representant betyr ikke SV sin representant

 

Lenke til kommentar
the 3 X skrev (45 minutter siden):

Nei, jeg misforstår ikke 

VÅR representant betyr ikke SV sin representant

 

Jeg er ikke SV, Rødt elled MDG. Det er hva jeg vil si om mitt politiske ståsted. Og du må forstå at en offentlig representant representerer myndighetene i dette landet. Og alt han sier er myndighetenes syn. Er du på god fot med det?

Lenke til kommentar

Er det norske myndigheters syn og slenge drit og sjikanere den Amerikanske presidenten  ? 

Jo, folk er blitt vant til nettopp det, pga MSM , men tror nok den ekstreme venstresiden i Norge må tolerere et balansert syn på saken

For enkle sjeler går selvfølgelig Trump fobien/psykosen rett inn, men ikke for dem som greier å reflektere selv

Verden er aldri så svart hvitt

Lenke til kommentar
kjellrh skrev (4 timer siden):

Den føderale sentralbanken har skutt inn over 500 Billioner $ i bankene bare siden September.

Federal reserve er en privatbank som trykker federal reserve dollar og låner disse ut til usa 

 

Der har du rett. Låner dem ut til banker med nesten ingen rente. Så har man balansen da. Hvordan blir de nye pengene bokført?

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (4 timer siden):

Er det norske myndigheters syn og slenge drit og sjikanere den Amerikanske presidenten  ? 

Jo, folk er blitt vant til nettopp det, pga MSM , men tror nok den ekstreme venstresiden i Norge må tolerere et balansert syn på saken

For enkle sjeler går selvfølgelig Trump fobien/psykosen rett inn, men ikke for dem som greier å reflektere selv

Verden er aldri så svart hvitt

Min gode "the 3 x". Du er tydeligvis en person som liker å skrive slagord. Hva om du prøvde å skrive noe med substans? Hvis du vet så mye bedre så del det med oss. Ikke svada som dette her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...