Gå til innhold

Oppgradere drill med nytt batteri og raskere ladning?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
barfoo skrev (1 time siden):

Om du faktisk har 3.78V fra fire celler i serie så er de fire cellene nesten garantert ødelagt.

Men hva tror du er ødlagt? Hvor lenge skal slike batterier holde? Har nå faktisk 3.7 volt.

For har prøvd å hørt med på yoube.

Sorin - DIY Mechanical Nerd

Sitat

Er det anbefalingen jeg får, men vet ikke muligens det er like dårlig batterier det som jeg faktisk har.

Nå er det ikke dårlig å ha batteri i 4 dager og kan bruke de 1 time. Men usikker hvor langt kapasitet slike batteri bør ha. 4x 2100mAh er jo ikke så mye, men merker

 

499,-Batteri MultiX 18 V, 4,0 Ah

Har aldri gått tom for batteri der.

 
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (7 minutter siden):

Laveste spenninga du kan ha på et 4S-batteri er ca. 12,8V. Under dette risikerer du å ødelegge cellene. Og klarer du å dra spenninga under dette så er enten BMS-en din defekt eller så har du koblet den feil.

mFMsTHt.jpg

Har brukt denne bare 4 batterier, er det mulig å ødlegge kontrolleren hvis man kobler feil eller får kortsluttning? Eller skal det mye til å ødlegge slik kontroller? Tror størst sansynlig jeg har fått dårlig produkt ja er lite dokumentasjon og ligdene.

Har du peiling der det står 18 volt skal det gi 15,4 volt hvis man måler med voltometer? Selv om man ikke kobler til lader? For er godt mulig noen av kretsene er dårlig, er usikker på hvor.

Hva er det BMS-en skal gjøre hvis det blir for lav strøm skal LED displayet slå seg av?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Sitat

  Under dette risikerer du å ødelegge cellene.

Hvordan ødlegges? for har prøvd det før, de har ikke direkte gått i stykker, men tar litt lengere tid å lade de opp en hvis de er nesten fullladet. Eller mener du kapasiteten blir svakere og mindre effektiv går raskere tom senere?

Lenke til kommentar

Jeg foreslår du lærer deg å lese tegninger, og symboler, og hvordan batterier fungerer. For jeg tror du måler cellespenningen til 3.78V, men greier ikke å skille mellom de ulike elementene i oppkoblingen din. Da blir det bare vas...

Tegn opp, med elektrosymboler, hvordan ting er koblet og hvor du måler hvilke spenninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (På 10.4.2020 den 1.46):

For 4S Li-Ion (og LiPo) må du ha 16,8V for å få ladet 100%. Men du må ha en faktisk lader. En BMS er ikke nok. Det er kun for beskyttelse og balansering. Du trenger en lader spesifikt for Li-Ion eller LiPo med CC/CV-ladeprofil.

https://www.ebay.com/itm/SoShine-SC-H4-LCD-Universal-charger-26650-18650-16340-14500-AA-AAA-battery-EU/254007268280?hash=item3b240353b8:g:KgAAAOSwuhhXUhBZ

hvorfor går det da med 12 volt med denne? samme typer lader? problemet er vel jeg merker får vekselende spenning.

Så må man ha vekselspenning for det skal gå likestrøm til batteriene?

Lenke til kommentar

Prøver nå på 18 volt virker som gir bedre resultat men lukter litt svidd? skal det gjøre det? hvor mye amper burde den få? Mistenker du kontrolleren er dårlig? For virker mye tregere en den andre SoShine-SC-H4-LCD- laderen.

Men er faktisk usikker på den er særlig god, for har merket den lader ganske rask og er ikke mye strøm den gir. men man får vertfall bedre kontroller så man vet den lader. Siden kunne trenge bedre skjerm for ladning.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (På 4.1.2020 den 15.20):

IMG_1496.JPG

Sitat

Du blir nødt til å ha en NiMh-spesifikk laderegulator til batteriene. Disse lades ikke med konstant spenning men med konstant strøm. Og ladingen skal kuttes eller reduseres til trickle-charge når spenningen begynner å gå ned eller temperaturen opp (dV eller dT).

Er dette det? for merkelig nok den laderen som laderes rask nok og best uten å forstå hvorfor? Er den så dårlig og alikevel best? Alikevell er det problemer med 12 volt LED lys som ikke lyser optimalt og får kun 10.3v volt på 3 batteri så langt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...