Gå til innhold

Hvilket mesh-system bør jeg gå for?

Nimrad

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
21 minutes ago, Nimrad said:

Hvorfor det? Gjør det noe annet enn å kunne kutte strømkabelen på visse ting? Ser ikke helt for meg at jeg vil ha noe stæsj som kan bruke strøm fra ethernet-kabel i switchen min.

Du slipper x strømkabler, samt x PoE adaptere. (du slipper jo x ekstra ethernet kabler også da)

Kan evnt være en ide å ha en egen switch for PoE da, men med dagens PoE standard så skal det noe fryktelig galt til før du får strøm i feil enhet, dersom det var bekymringen.

X = Antall AP

Endret av MariusJS
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MariusJS skrev (2 timer siden):

Du slipper x strømkabler, samt x PoE adaptere. (du slipper jo x ekstra ethernet kabler også da)

Forsåvidt greit det, får vurdere det på neste switch eventuelt, men alle AP-ene blir plassert skjult i bod eller TV-benk, så utseende er ikke så viktig. Så vidt jeg forstår følger det med PoE-adaptere til aksesspunktene fra ubiquiti

Skrevet
3 hours ago, Nimrad said:

Forsåvidt greit det, får vurdere det på neste switch eventuelt, men alle AP-ene blir plassert skjult i bod eller TV-benk, så utseende er ikke så viktig. Så vidt jeg forstår følger det med PoE-adaptere til aksesspunktene fra ubiquiti

Stemmer

Forøvrig ingen grunn til å gjemme Unifi Apene, de er jo nesten pene :p

PoE adapter følger med, og plasseres vanligvis ved switchen/ruteren/den enden som ikke går i AP

• 3 uker senere...
Skrevet
Handlepose skrev (På 14.1.2020 den 10.28):

Jeg personlig har lignende oppsett, men jeg skrotet Asus routeren og bruker Hjemmesentralen fra Altibox til "kontroll" og bruker Google Mesh for wifi. 

Du kan bare ha et gjestenettverk med Google mesh?

Skrevet
1 hour ago, ilpostino said:

Du kan bare ha et gjestenettverk med Google mesh?

Ja, du kan kun ha 1 gjestenettverk med Google Mesh, men funker i alle fall til mitt bruk og oversikt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...