Gå til innhold

Pc: Noen bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
21 minutes ago, Taurean said:

Hva er forskjellen?

M.2 NVMe er en del raskere og en del dyrere. Hastigheten har egentlig veldig lite å si, man kommer seg inn akkurat noe fortere inn på OS eller spill uansett. Dette er hvorfor jeg aldri kjøper ferdigbygd, det er sånne rare avgjørelser som dette + ofte dårlige merker brukt for strømforsyning osv.

Endret av SchmidtO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
13 minutes ago, SchmidtO said:

M.2 NVME er en del raskere og en del dyrere. Hastigheten har egentlig veldig lite å si, man kommer seg inn akkurat noe fortere inn på OS eller spill uansett. Dette er hvorfor jeg aldri kjøper ferdigbygd, det er sånne rare avgjørelser som dette + ofte dårlige merker brukt for strømforsyning osv.

Nå vet vi ikke om produsenten fikk ssd-en på tilbud eller om de ville tatt besparelsen som ekstra profittmargin.

Han vet allerede at den bare har 256 GB, han får heller glede seg over at han fikk en rask SSD i en så billig PC.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Camlon said:

Nå vet vi ikke om produsenten fikk ssd-en på tilbud eller om de ville tatt besparelsen som ekstra profittmargin.

Han vet allerede at den bare har 256 GB, han får heller glede seg over at han fikk en rask SSD i en så billig PC.

Da kunne de heller kjørt på med tilbud på en vanlig SSD da. Poenget mitt er at fokuset til disse selskapene er ikke å lage bra PCer for kunden når det gjelder price/performance. De bare hiver sammen noe greier. Bygger man selv kan man f.eks. lese reviews av alle deler, så slipper man strømforsyninger som ødelegger systemet etter 3 måneder.

Ser forresten at de selger den samme PCn som demovare. 4797 kroner. Det er en sinnsyk deal. Skal visstnok være betydelig slitasje, men hva vil det si? Kabinettet har en bulk og noen riper? Det er ubetydelig så lenge innmaten fungerer. Og det skal den jo gjøre.

Lenke til kommentar
SchmidtO skrev (3 timer siden):

Da kunne de heller kjørt på med tilbud på en vanlig SSD da. Poenget mitt er at fokuset til disse selskapene er ikke å lage bra PCer for kunden når det gjelder price/performance. De bare hiver sammen noe greier. Bygger man selv kan man f.eks. lese reviews av alle deler, så slipper man strømforsyninger som ødelegger systemet etter 3 måneder.

Ser forresten at de selger den samme PCn som demovare. 4797 kroner. Det er en sinnsyk deal. Skal visstnok være betydelig slitasje, men hva vil det si? Kabinettet har en bulk og noen riper? Det er ubetydelig så lenge innmaten fungerer. Og det skal den jo gjøre.

Hvor ser du det? Jeg kan bruke 50 dagers åpent kjøp ^^

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Taurean said:

Hvor ser du det? Jeg kan bruke 50 dagers åpent kjøp ^^

Hvis du går på siden på elkjøp så står det noe om demovare der. :)https://www.elkjop.no/product/outlet/data-demovarer/103878/hp-pavilion-gaming-690-0835no-stasjonar-pc-sort

La ved en link rett til demovaren. Synes det var latterlig billig til at det sannsynligvis bare er bagateller på utsiden. PCn min står uansett skjult, så jeg hadde ikke brydd meg om det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
SchmidtO skrev (På 5.12.2019 den 20.42):

Hvis du går på siden på elkjøp så står det noe om demovare der. :)https://www.elkjop.no/product/outlet/data-demovarer/103878/hp-pavilion-gaming-690-0835no-stasjonar-pc-sort

La ved en link rett til demovaren. Synes det var latterlig billig til at det sannsynligvis bare er bagateller på utsiden. PCn min står uansett skjult, så jeg hadde ikke brydd meg om det!

Takk for tips. Det kunne kanskje vært en idé, men jeg regner med at man muligens da skal godta hvis det er feil på den? Hvis man da tar den, og den etter 2-3 måneder begynner å fuske, har man da krav på en splitter ny? Så det kan sikkert være greit hvis man har peiling på bygging og sånt, da kan man jo få alle komponentene inni til å bygge med osv.

 

Og takker til alle som har kommet med tips! Særlig Emilie the rat som kom med masse råd på privat melding! Leste i ettertid at HP sine pc'er har litt svake hovedkort i forhold til andre komponenter. Jeg vet ikke noe om det. Men kjøpet jeg gjorde https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/39632/hp-pavilion-gaming-690-0835no-stasjonar-pc-sort synes jeg fungerer bra enn så lenge. 3 dagers testing. Kjører Dota 2 på fullt uten problemer. Veldig stillegående som er et stort pluss. Litt mer lyd når under stress men fremdeles ikke dårlig. Kan endelig surfe skikkelig uten noe problem ^^ Tar ikke minutter å bufre og spille av videoer og laste inn nyheter. Samtidig.

Så jeg synes 8000 var verdt det uten stress og risiko med å bygge selv. Hadde kanskje kunne fått en 15% bedre pc .. men det hadde ikke vært nødvendig for meg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...