Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL bluescreen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Etter jeg innstalerte adsl fra bluecom (kan hende det er noe annet, siden jeg formaterte) så har jeg fått en en stor stygg bluescreen, den kommer vanligvis når jeg laster ned noe fra nettet. Vanligvis har pcen stått på litt og. Har hørt at feilmeldingen kan komme fra error i DHCP ??

 

Skjermen er blå og øverst står det STOP etter det etterfulger en linje med tall og mange nuller. Så kommer feilmeldingen DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Veldig dumt problem, men tror det også er ganske kjent så jeg håper noen av dere vil hjelpe meg.

 

Takker for svar og fortsatt god jul :xmas:

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Etter jeg innstalerte adsl fra bluecom (kan hende det er noe annet, siden jeg formaterte) så har jeg fått en en stor stygg bluescreen, den kommer vanligvis når jeg laster ned noe fra nettet. Vanligvis har pcen stått på litt og. Har hørt at feilmeldingen kan komme fra error i DHCP ??

Har nok ingenting med Bluecom og gjøre, mit tips vil være og sjekke nettkort og nettkortdriver samr drivere til hovedkort.

Er det en gammel maskin ville jeg også ha sjekket for BIOS-oppdateringer.

Lenke til kommentar

Lykke til

Er det windows Xp + Via chipset ?

Jeg hadde det samme problemet, og noe som hjelper er faktiks å sette nettverks kortet til Full Duplex elle Half Duplex IKKE Auto negotiate.

Da ble det noe bedre men ikke helt bra så

jeg startet med å ta ut alle kort og brukte et og et, men jeg fikk blusescreen en gang i blant. Om det er Via du har les om IRQ feilen på via sitt forum eller gjør som jeg kjøp et nytt hovedkort som er kompatible med win xp.

 

Don't let them see you come.

Lenke til kommentar

Dette har jeg hatt sååååååå mange ganger :no: , å det er IRQ problemer du har høres det ut som. Gå inn i enhetsbehandling å finn ut om hvilken IRQ som deles. Deler du lydkort med nettværkskortet så blir det krøll, eller med skjermkortet ++. Et annet tips er også å gå inn i biosen for å disable noen porter som du ikke bruker. Joystikk, printer (vist du bruker printer med usb) osv. Da blir flere IRQ kanaler ledige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...