Gå til innhold

Apple Ipad Pro - appleid


King_Canute

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt diverse ipad'er de senere årene, og når man kunne få faceid på ipad, så oppgraderte jeg til denne modellen, da jeg hater å skrive passord hele tiden.

Men kan noen forklare meg hvorfor min ipad spør om appleid passord hver eneste dag? Jeg trodde med faceid så skulle man slippe dette, men neida..

Jeg har spurt en kollega som elsker apple, om hvorfor det er slik, og han sier at det skjer aldri med han. Men det sier alle som elsker apple.

Noen som kan si meg hvorfor ipad spør om appleid passordet 1 gang pr.dag?

Endret av King_Canute
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
King_Canute skrev (11 minutter siden):

Noen som kan si meg hvorfor ipad spør om appleid passordet 1 gang pr.dag?

Jeg regner med det dukker opp en boks på skjermen hvor du blir bedt om å skrive inn passordet ditt. Kan du ta et skjermbilde av denne boksen, eller skrive her hva det står?

Det kan være mange årsaker til at du blir bedt om å oppgi Apple ID-passordet ditt, for eksempel oppdatering av apper, men uten litt er informasjon er det vanskelig å si hvorfor.

Lenke til kommentar
King_Canute skrev (10 minutter siden):

Synes det uansett er merkelig å spør om passord, når jeg ikke har gjort annet enn å låse opp ipad.

Apple ID-passordet ditt har ikke noe å gjøre med koden du bruker for å låse opp iPaden, så det er ikke nødvendigvis så merkelig som du først tror.

Si ifra neste gang du får opp boksen, så er jeg sikker på at vi skal klare å finne årsaken!

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å gjøre følgende:

  1. Skru iPaden av og på.
    Dette er første steg i feilsøking uansett problem.
     
  2. Oppdater iPaden og alle apper.
    Det kan være at en av appene dine må oppdateres, men trenger passordet ditt først. Det er ikke appen som ber om passordet ditt, men App Store. Det samme gjelder iOS (operativsystemet), men det er ikke like sannsynlig.
     
  3. Logg ut av iCloud, og logg inn igjen.
    På samme måte som å skru enheten av og på, så er å logge ut og inn igjen et viktig steg. Det kan løse feil det er vanskelig å finne årsaken til, så du bør absolutt prøve dette. Du mister ingen data, men for å være helt trygg kan du ta en sikkerhetskopi før du logger ut. 
     
  4. Hvis ingen av stegene over hjelper, så tilbakestill iCloud-passordet ditt.
Lenke til kommentar
Runar skrev (3 timer siden):

Jeg anbefaler deg å gjøre følgende:

  1. Skru iPaden av og på.
    Dette er første steg i feilsøking uansett problem.
     
  2. Oppdater iPaden og alle apper.
    Det kan være at en av appene dine må oppdateres, men trenger passordet ditt først. Det er ikke appen som ber om passordet ditt, men App Store. Det samme gjelder iOS (operativsystemet), men det er ikke like sannsynlig.
     
  3. Logg ut av iCloud, og logg inn igjen.
    På samme måte som å skru enheten av og på, så er å logge ut og inn igjen et viktig steg. Det kan løse feil det er vanskelig å finne årsaken til, så du bør absolutt prøve dette. Du mister ingen data, men for å være helt trygg kan du ta en sikkerhetskopi før du logger ut. 
     
  4. Hvis ingen av stegene over hjelper, så tilbakestill iCloud-passordet ditt.

Punkt 1 og 2 er utført igår, uten hell, så da sitter jeg igjen med 3 og 4, prøver ikveld. Takk for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...