Gå til innhold

Problemer med 11 pro max


LED2

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte for litt siden en 11 pro max og er meget fornøyd. I går fikk også dama samme og registrerte den på sin apple ID. Jeg registrerte min på min ID. Ho har Telenor jeg Telia. Ho brukte Telenor appen fra sin Huawei for og overføre kontakter til sin Iphone.

Da kom mange av mine kontakter også enda jeg aldri har brukt telenor appen.

Nå ser jeg også at bilder fra hennes huawei har kommet inn på MIN iphone. 
noen tips?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe! Nei ikke hørt med naboen ? kan ikke skjønne hvilken brukerfeil det skal være.

jeg kjøpte jo min for et pr uker siden. Logget inn med MIN ID. Mine kontakter fikk jeg via simkort.

Så fikk dama sin. Lastet ned Telenor appen som skal ta med alle kontakter (Huawei mate 20 pro) 

Satte så sitt SIM kort i den nye iphone 11. Lastet der ned Telenor appen og så da at mange av mine kontakter var med der.

Og nå så jeg at jeg på MIN iphone hadde fått film/bilde fra hennes Huawei. 
Skjønner ikke så mye gitt.

Lenke til kommentar
LED2 skrev (13 timer siden):

Satte så sitt SIM kort i den nye iphone 11. Lastet der ned Telenor appen og så da at mange av mine kontakter var med der.

Og nå så jeg at jeg på MIN iphone hadde fått film/bilde fra hennes Huawei. 

Hvordan vet du at hun har fått noen av dine kontakter? Er det utelukket at hun kan ha hatt de samme kontaktene som deg, eller at dere har kontakter med samme navn med ulike numre?

Det samme gjelder bildene. Er du helt sikker på at det faktisk er hennes bilder, og ikke svært like bilder eller bilder hun har sendt deg?

Jeg spør for å få så mye informasjon som mulig, ikke fordi jeg ikke tror på deg.

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (30 minutter siden):

Og dere brukte vel samme WiFi nettet ? 

Med mindre jeg misforstår hvorfor du spør, så skal ikke det ha noe å si. Hvis kontakter og bilder kunne havnet hos feil mottaker hvis flere var koblet samme nettverk, så hadde det enorme sikkerhetshullet vært avduket for lenge siden.

Lenke til kommentar
Runar skrev (9 timer siden):

Hvordan vet du at hun har fått noen av dine kontakter? Er det utelukket at hun kan ha hatt de samme kontaktene som deg, eller at dere har kontakter med samme navn med ulike numre?

Det samme gjelder bildene. Er du helt sikker på at det faktisk er hennes bilder, og ikke svært like bilder eller bilder hun har sendt deg?

Jeg spør for å få så mye informasjon som mulig, ikke fordi jeg ikke tror på deg.

Ho hadde fått mine jobb nummer. Disse har ho ikke hatt noen gang.
feks en film så filmet ho mot et vindu på Kiel båten. Da så vi at det var henne med hennes gamle telefon. Flere bilder og som vi er helt sikre på at er fra hennes gamle Huawei

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (8 timer siden):

Hvis du/dere bruker Google Photos så forteller den hva slags tlf som har tatt bildet. Der kan du sjekke de bildene du lurer på.

og du svarte ikke på hva slags tlf du hadde før ?

Jeg hadde også Huawei mate 20 pro før. 

Lenke til kommentar

Jeg tror på trådstarter, men situasjonen har så mange ukjente faktorer og detaljer at jeg tviler på at vi finner årsaken. Det blir bare synsing fra vår side. Har dere snakket med brukerstøtte hos Apple, Huawei, Telenor og/eller Telia?

Når det er sagt, så kan dere jo nullstille alle telefonene og prøve på nytt, med akkurat samme fremgangsmåte som sist, og se om dere får samme resultat. Ikke optimalt, men jeg har ingen andre umiddelbare forslag.

Vi kan uansett utelukke at dataene på magisk vis har havnet på feil telefon. Igjen, uten å tvile på trådstarter, så må det ha vært en eller annen form for bruker- eller konfigurasjonsfeil.

Lenke til kommentar
Kjell Olaf Winther skrev (10 timer siden):

Og hva brukte du som backup ? Og brukte du appen Android til iOS når du overførte bilder osv. ?
og bruker du iCloud nå ?

Jeg har kun brukt Jottacloud som back up. Dvs ført over bilder/video dit. Det samme gjør jeg med den nye telefonen.jeg satte opp iphone som ny

Lenke til kommentar

Det eneste vi har gjort er :

jeg kjøpte min telefon for noen uker siden. La da over alle bilder/videoer til Jottacloud og resatte Huawei for jeg sendte den inn.

Satte deretter opp Iphone som ny med min epost
 

Så fikk dama sin telefon. Ho også la inn sine bilder/videoer på Jottacloud for så og resette Huawei og sender den inn i morgen.

Ho satte den også opp som ny med sin epost.
Da så ho når den startet opp at ho hadde mange telefon nummer til mange av mine jobbkontakter. Nummer ho umulig har hatt før.

Såså jeg på bildene mine, da hadde jeg fått bilder og video vi vet 100 prosent sikkert er ttt med hennes gamle Huawei.
 

kan ikke skjønne jottacloud kan ha noe med dette og gjøre heller da vi først laster opp på data før jeg laster opp på Jottacloud.

 

Lenke til kommentar

Det er i hvert fall langt mer sannsynlig enn at dataene har blitt sendt til feil telefon fordi begge telefonene var koblet til det samme trådløse nettverket.

Jeg vet ikke helt hvordan Jottacloud fungerer (for eksempel, velger du hvilke mapper som skal lastes opp og ned?), men det kan være verdt å se nærmere på. Du bør også kontakte brukerstøtten deres.

Det forklarer dog ikke hvordan hun fikk noen av dine kontakter, med mindre du synkroniserte disse med Jottacloud?

Lenke til kommentar
LED2 skrev (6 timer siden):

Ja, men først inn på data for så inn på Jotta.

kan dette være grunn tror du? 

Dere har altså hatt to backuper på samme Jottacloudkonto, likevel tror du ikke at Jotta kan være problemet her? Hvor tror du problemet kan ligge da?

Lukter nesten litt troll av hele tråden. Ikke nevner du i første post at dere har hatt backup på samme konto, og når du først nevner det så tror du ikke at det har en sammenheng :D

Lenke til kommentar
brukernavn331 skrev (4 timer siden):

Dere har altså hatt to backuper på samme Jottacloudkonto, likevel tror du ikke at Jotta kan være problemet her? Hvor tror du problemet kan ligge da?

Lukter nesten litt troll av hele tråden. Ikke nevner du i første post at dere har hatt backup på samme konto, og når du først nevner det så tror du ikke at det har en sammenheng :D

Vil ikke kalle det backup og legge over bilder til data og videre til Jottacloud? Vi ha aldri synket telefoner med Jottacloud som en backup.

Slapp av det er ikke noen som er troll her.!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...