Gå til innhold

Feil CPU speed


Jesper Karsrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg drita full.

Men hva med å prøve å sette til riktig CPU settings i bios. :devil:

Enten velger du CPU prossessor, ellers velgger du FSB og Multi(ettellerannet) settings til = cpu pross. ;)

Sorry men det er seint....

Håper det foklarte noe.

AMD XP3000+ = 2.167 GHz med Busshastighet 333 MHz som da vil tilsi en Multi ettelllerannet på 13.84 eller.no hvis jeg ikke er alt for full. :thumbs:

Sorry men prøv å sett til riktig cpu i bios. Støtter ikke biosen den CPU vil jeg da anbefale oppdatering av BIOS.... DREKKE MERE!!!!

Lenke til kommentar

Amd athlon 3000+ skal egentlig bare ha 2,17 ghz. Dette må du stille inn i bios under softmenu. Lenge siden jeg har holdt på med amd system, men mener du skal få frem valg på 3000+, hvis ikke må du stille inn manuelt, er ikke sikker på hva fsb/multiplier skal stå på, men på 3200+ er det 200/11.

Men aller først kan det være lurt å sjekke om hovedkortet i hele tatt støtter denne prossesoren.

Lenke til kommentar

Det er nok fsb'n som er problemet ja.. den skal stå på 166, men du kan sikkert kjøre den på 170-178 uten prob. (kommer litt an på vifta di..) Hvis ikke du får d til som du vil i biosen kan det være at en jumper du har på hk'et er satt feil, en såkalt "fail-safe"-jumper. Les i manualen og finn ut hvordan den egentlig skal stå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...