Gå til innhold

PUBG har mistet over 80 prosent av spillerne sine


Anbefalte innlegg

 

Hva slags PUBG fanatiker er du som angriper meg, og finner opp tull om meg bare forid jeg stadfestet fakta at PUBG mistet enorme mengder spillere når mer kompetent lagde BR spill kom på markedet.

 

Jeg hater ikke PUBG, jeg ingentinger PUBG, akurrat som jeg ingentinger Fortnite eller noen av de andre BR spillene.

 

 

Jeg spiller ikke BR spill. Men om noen tvang meg til å spille et ville jeg valgt PUBG i mangel på et annet BR med litt rot i virkeligheten. Jeg sier dette som en nøytral observatør.

 

Artikkelen vi diskuterer heter bokstavlig talt PUBG har mistet 80% av spillerne sine.

De har med andre ord tapt, BR krigen, i hvertfall for nå. PUBG levde på 2 ting.

1. Det var det eneste halvfungernde BR spillet på markedet.

2. Store twitch spillere spilte det.

Begge disse er ikke lengre sant.

De fleste store twich spillere har gått over til Fortnite.

Og det er 2 andre store BR spill ute nå, pluss alle de halvhjerta BR modusene i andre skytespill.

 

PUBG har ikke kvaliteten eller originaliteten til å kjempe mot de andre BR spillene.

Men hadde du 200 000 000 spillere er det så klart fremdeles mange som spiller, 20% av 200 mill er mange.

Det er også titalls millioner solgte XBox ones, men de har fremdles tapt consol krigen.

Gamer er ikke noe bedre de, dette er en ikke-sak.

Det er ikke uvanlig at spill mister 80% av spillerne på 2,5 år. Det er helt normalt, suksessen til PUBG gjør at dette blir store tall. Det er svært uvanlig at spill varer i årevis, som PUGB er i ferd med å klare. Det tilhører sjeldenhetene, og titlene som klarer/har klart det er enestående, om man liker de eller ikke.

 

La oss si det sånn, om du skal lage et spill idag, BR eller ikke, og ender opp med suksessen til PUBG har du naila en innertier av dimensjoner.

 

Andre komplette failures med din logikk:

 

Zelda

Horizon Zero Dawn

Uncharted

Battlefield

CoD (alle CoD spill)

+ 70-80% av alle andre spill.

 

Fullstendige katastrofelanseringer. De har mistet 80% av spillerne og tapte krigen imot *insert*.

 

 

Jeg spiller ikke BR, har vel 20-30 timer i spillet antar jeg.

 

Jeg tror selskaper har et litt annet syn på ting, hvor man enten taper eller vinner i denne sjangeren.

Nå er nå pubg faktisk døende. Det er flere dager som csgo har liggi over pubg. Hvorfor? Det er jo flere fps spill der ute? Men csgo fungerer bedre gunplay messig samme som pubg hmmm? Det kan ha noe med at pubg har en mekanikk som folk faktisk har gått drit lei i tilegg til at det tok flere år for de å fikse simple feil. Jeg ser fortsatt på pubg som det spiller med masse fps feil og proppa med bugs men vet det ikke er sånn nå lengre. Første inntrykke har utrolig mye å si og det ødela desverre pubg kraftig. Det eneste som gjorde at første inntrykke var bra nok var at det på den tiden kun var h1z1 og konkurere mot og vel..

H1z1 var ikke akkurat vanskelig å toppe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er døende, og det er helt normalt.

 

Argumentet ditt er: Cs havnet over pugb i noen dager, det er fordi spillmekanikkene i CS er bedre.

 

Så, nå som PUGB er forbi CS igjen, er dette fordi mekanikken er bedre i PUGB eller glemte du å tenke?

 

Jeg sier ikke at noe spill er bedre enn noe annet, eller at salgstall har noe som helst med kvalitet å gjøre.

 

Jeg adresserer en veldig rar situasjon i spillverden, hvor det ser ut til at flere lever i den tro at det er vanlig at spill varer i årevis, og beholder spillerne.

 

Jeg prøver å si at ja, PUGB tapte og taper nesten alle spillerne sine, akkurat som 70-80 prosent av alle AA titler. Det er helt normalt! Det er ikke en nyhet, om ikke Gamer er forberedt på å skrive disse daglig, om nesten alle spill.

 

Siden det var så ekstremt populært som det var, vil 80% tilsi ekstremt mye. Andre spill, som f.eks CoD Blackout, har tapt minst like mange prosent av sine spillere, det klarte det på under et år.

 

Dette gjelder nesten hele spillindustrien, men siden dere leste en nyhetssak her, og tenkte "haha 80% det er lættis da"

Lenke til kommentar

Det er døende, og det er helt normalt.

 

Argumentet ditt er: Cs havnet over pugb i noen dager, det er fordi spillmekanikkene i CS er bedre.

 

Så, nå som PUGB er forbi CS igjen, er dette fordi mekanikken er bedre i PUGB eller glemte du å tenke?

 

Jeg sier ikke at noe spill er bedre enn noe annet, eller at salgstall har noe som helst med kvalitet å gjøre.

 

Jeg adresserer en veldig rar situasjon i spillverden, hvor det ser ut til at flere lever i den tro at det er vanlig at spill varer i årevis, og beholder spillerne.

 

Jeg prøver å si at ja, PUGB tapte og taper nesten alle spillerne sine, akkurat som 70-80 prosent av alle AA titler. Det er helt normalt! Det er ikke en nyhet, om ikke Gamer er forberedt på å skrive disse daglig, om nesten alle spill.

 

Siden det var så ekstremt populært som det var, vil 80% tilsi ekstremt mye. Andre spill, som f.eks CoD Blackout, har tapt minst like mange prosent av sine spillere, det klarte det på under et år.

 

Dette gjelder nesten hele spillindustrien, men siden dere leste en nyhetssak her, og tenkte "haha 80% det er lættis da"

 

Bare vent å se kompis i average spillere ligger csgo over pubg :)

Lenke til kommentar

Jeg sier bare 1 ting jeg lykketrollet. Ikke se på steamcharts for ofte for da går drømmene dine i oppløsning ?

Eh. Hva?

 

Jeg mener det er ganske vanlig å miste 80% av spillerne sine, og det som er spesielt i denne saken er hvor populært PUGB var i 2017. Da blir tallene ekstreme (prosentregning, look it up)

 

Når man ser på den ekstreme populære sjangeren og tilskuddene som har kommet er det ikke rart at PUGB (Om det er et makkverk eller ikke, det vet jeg ikke, har som sagt ikke mange timer) mister spillere.

 

Det er en ganske normal utvikling for trippel A spill. At PUGB mister spiller, eller dør ut, er ganske vanlig.

 

At du setter opp en fiktiv krangel om hvem som leder på steam Charts er ok, men ikke bland meg inn i den. Jeg poengterte at til tross for sitt massive spillerfall lever PUGB tilsynelatende OK idag også, til tross for alderen sin.

 

Å bevare spillere over flere år (som CS) tilhører sjeldenhetene, og er sikkert et tegn på at CS er et kjempebra spill (har ikke spilt noe særlig CS siden Source)

 

Som en notis kan jeg meddele at jeg spiller mye Escape From Tarkov om dagen, det synes jeg er skikkelig kult, men det er sikkert ikke på topp 100 en gang, når vi snakker antall spillere.

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar

 

Jeg sier bare 1 ting jeg lykketrollet. Ikke se på steamcharts for ofte for da går drømmene dine i oppløsning ?

Eh. Hva?

 

Jeg mener det er ganske vanlig å miste 80% av spillerne sine, og det som er spesielt i denne saken er hvor populært PUGB var i 2017. Da blir tallene ekstreme (prosentregning, look it up)

 

Når man ser på den ekstreme populære sjangeren og tilskuddene som har kommet er det ikke rart at PUGB (Om det er et makkverk eller ikke, det vet jeg ikke, har som sagt ikke mange timer) mister spillere.

 

Det er en ganske normal utvikling for trippel A spill. At PUGB mister spiller, eller dør ut, er ganske vanlig.

 

At du setter opp en fiktiv krangel om hvem som leder på steam Charts er ok, men ikke bland meg inn i den. Jeg poengterte at til tross for sitt massive spillerfall lever PUGB tilsynelatende OK idag også, til tross for alderen sin.

 

Å bevare spillere over flere år (som CS) tilhører sjeldenhetene, og er sikkert et tegn på at CS er et kjempebra spill (har ikke spilt noe særlig CS siden Source)

 

Som en notis kan jeg meddele at jeg spiller mye Escape From Tarkov om dagen, det synes jeg er skikkelig kult, men det er sikkert ikke på topp 100 en gang, når vi snakker antall spillere.

Nå er ikke pubg et tripple A spill heller da lol

Lenke til kommentar

Folk blir vel lei av hvor lite responsivt og clunky pubg er. Greit nok å kjøre semi-realistisk stil, men det kan gjøres uten at det føles ut som å spille med 500 ms delay. At de etter alle disse årene fremdeles ikke har fresha opp movement og respons er sjokkerende, og spillet fortjener derfor ikke bedre.

PUBG har nå blitt en del bedre det siste året på de tingene du nevner.

 

 

Jeg vurderer å kjøpe spillet, men leser at det er mye juks der, og derfor også ikke beste tilbakemeldinger på Steam. Samtidg er det for tiden også mye kritikk mot drop og crash i spillet. For øvrig er vel PUBG og eksemepelvis Fortnite to ganske forsjellige spill, selv om begge er i Battle-Royale-sjangeren. Det blir som å sammenligne Civilization og Bloons, som begge også kan kalles strategisjangere.

Cheatere er det i alle spill, de verste er kineserne i PUBG, det er så gale nå at hvis du spiller squad(4 pers) og du bare ser noen med et kinesisk nick på EU server, så er nesten alltid en av de fire en cheater...

PUBG generelt er blitt ganske mye bedre enn for et år tilbake.

Lenke til kommentar

Folk blir vel lei av hvor lite responsivt og clunky pubg er. Greit nok å kjøre semi-realistisk stil, men det kan gjøres uten at det føles ut som å spille med 500 ms delay. At de etter alle disse årene fremdeles ikke har fresha opp movement og respons er sjokkerende, og spillet fortjener derfor ikke bedre.

 

amen.

Lenke til kommentar

PUBG var bare stort fordi det var det første store i sjangeren og hadde monopol.

Men så fort spill i sjangeren dukket opp som faktisk fungerte på det tekniske, som hadde en mer interessant gimmick osv.

Var PUBG dømt til å tape.

 

Har du "top noth" pc, så funker PUBG super støkent!..lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...