Gå til innhold

Grovkalibret luftvåpen .22


Ursidae

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg har lest dette feil men det virker som det ikke er krav om ordinær våpentillatelse eller jaktsertifikat for kjøp av luftvåpen med større kaliber enn .177 (4,5mm) som fx .22cal (6mm).

tar jeg feil her eller må jeg gå gjennom skytterklubb/jaktlag for å kjøpe større kaliber luftgevær eller kan jeg søke om kjøpstillatelse fra det lokale politidistriktet det står her https://www.game-on.no/pages/kjop-av-grovkalibret-luftvapen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekka så må de registreres men du trenger ikke våpentillatelse eller noe for å kjøpe 5.5mm. Alt over er forbudt og man har uansett ikke lov til å bruke de til jakt. Mulig du må ha vandel, men det er jeg ikke 100% sikker på.

Alt over er tillatt, dog registreningspliktig. Vi har støpt en del kuler til kaliber .50 luft. Nøysomt arbeide men artig å sprenge meloner med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekka så må de registreres men du trenger ikke våpentillatelse eller noe for å kjøpe 5.5mm. Alt over er forbudt og man har uansett ikke lov til å bruke de til jakt. Mulig du må ha vandel, men det er jeg ikke 100% sikker på.

vandel skal være ok, bortsett noen dårlige valg som tenåring men det er jo 10-12 år siden og ikke særlig alvorlig.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...