Gå til innhold

Vurderer å kjøpe en brukt stasjonær pc - God nok?


Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg vurderer å kjøpe en brukt stasjonær pc og har to stykker jeg ser på. Hvem er best? Og er de verd prisen? Eller bør jeg kjøpe ny???

Det som er viktig for meg er at jeg kan spille minecraft med mods på, eks feed the beast osv... 

Jeg leser og lete på pc for dagen, men blir helt rara i hode av alle spesifikasjonene... ? Håper noen kan hjelpe meg ??

 

(Skal faktisk ha en bærbar pc og en stasjonær ?)

 

Men dette er de to stasjonær jeg ser på nett... 

 

Pc nr 1: Pris 7990,-

MSI B450-A PRO MAX hovedkort.
AMD Ryzen 2600 cpu (6 kjerner og 12 tråder).
Sapphire nitro+ RX580 8GB skjermkort.
16GB DDR4 internminne.
M.2 lynrask systemdisk (120GB).
1TB Lagringsdisk.
CoolerMaster 600W srømforskyning.
Windows 10 Pro.
 
Pc nr 2:Pris 6000,-
GTX570 er dedikert til PhysX.
Processor Intel® Core i7-4770K CPU @ 3.50GHz
Manufacturer Intel
Speed 4.0 GHz
Memory
RAM 16 GB
NZXT Phantom Big Tower Sort:
 
Video Card
Video Card NVIDIA GeForce GTX 980
Manufacturer NVIDIA
Chipset GeForce GTX 980
Dedicated Memory 4.0 GB
 
Video Card #2
Video Card NVIDIA GeForce GTX 570
Manufacturer NVIDIA
Chipset GeForce GTX 570
Dedicated Memory 1.5 GB
 
1 stk SSD, 240gb til OS, 1 stk SSD, 30gb til spill

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

 

Ser du skriver at du skal ha to PCer, en stasjonær, og en bærbar? Er det noen grunn til det? Isåfall, har du noe maks budsjett?

 

For å være ærlig synes jeg ingen av de to brukt PCene hadde noe god pris. Ville iværtfall ha pruta ned 2000. Men skulle jeg valgt en er PC nummer 1 klart et bedre kjøp. PC nummer to har ganske gammel hardware, og veldig lite verdi i slik jeg ser det.

 

Det helt klart beste alternativet er å kjøpe ny hos komplett. Minuset med den er at det er ferdigbygget PC fra acer.

Alle kompakte, ferdigbygde stasjonære har som regel dårlig hovedkort, strømforsyning og kjøleløsning, og store begrensninger når det kommer til senere oppgradering.

 

Derfor anbefaler jeg alltid å bygge PC selv når man skal ha stasjonær, så om du kjenner noen som kan hjelpe deg der, eller bruker komplett sin egen «PC-bygger», hvor komplett setter sammen PCen for deg, så er det absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svaret, da skal jeg se på pc byggeren til komplett

Skal ha 2 PCer, da min tenåring i huset skal ha en bærbar gaming pc, mens jeg også ha et gaming hjørne til meg og resten av familien. (har en fra før, som skal oppgraderes senere)

Men tenkte max 8000-9000 per pc. 

Lenke til kommentar

Satt sammen en i mine øyne bra 1080p spill-pc som også kan oppgraderes med neste generasjon ryzen og et enda bedre grafikkort på sikt. Minnemodulene kan lett overklokkes om du er interessert i sånt. Alternativt for å få ned prisen (500 kr) litt kan du gå for en 500GB M.2 nVME.

 

Det medfølger ikke windows, men det _kan_ kjøpes til 50 kroner på en cdkey sjappe på nett...

 

https://classic.prisjakt.no/list.php?l=602849&view=o

Lenke til kommentar

Som du ville jeg vurdert brukt stasjonær i denne prisklassen, da fortrinnsvis fra nærområdet mitt, jeg har bil så ville nok kunne kjørt et godt stykke for rett pc.

 

Om du sier noe om hvor du bor, og hvor langt du er villig til og reise for og få kjøpt pc er det troligere lettere og få hjelp til og lete etter en fornuftig priset en.

Ville ikke kjøpt brukt pc tilsendt med posten, pga det er litt av hvert av selgere på finn.no .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...