Gå til innhold

TerreTec Cinergy 400


ti-guru

Anbefalte innlegg

Har et TerreTec Cinergy 400, som jeg jevnt over er fornøyd med. MEN, av og til kommer det en høy støyende lyd 1-2 sek. Dette pleier å komme med tilfeldige mellomrom. Noen ganger kommer det bare 1 eller 2 ganger i løpet av en hel kveld, andre ganger kan det komme 3 stk etter hverandre. Noen forslag til hva dette kan være og hvordan man blir kvitt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg helt hva støyen dere opplever kommer av , men jeg har selv et kort fra Terratec (Geforce FX 5800).... viften som er satt på begynner å støye forferdelig hvis kortet blir varmt.

Denne lyden oppstår ved *mye* overklokking eller ved høy romtemp som gjør at kortet kan bli for varmt.

 

Selv opplever jeg ikke å få denne støyen ---->

har 3 kabinettvifter + at jeg har bestilt en AOpen 350 watt Low Noise som har en 12cm vifte på undersiden som blåser luft inn i kabinettet rett på grafikkortet mitt. :D

 

(En kamerat fikset problemet (på sanne kort som jeg har) ved å skru av kjøleren og legge på ny kjølepasta og kjøpte noen nye *festeklips*)

 

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor Terratec har valgt å bruke slike *dure* kjølere til kortene sine. Vi som kjøper må jo *nesten* punge ut med 200-300kr ekstra for en ok vga kjøler :thumbdown:

Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg helt hva støyen dere opplever kommer av , men jeg har selv et kort fra Terratec (Geforce FX 5800).... viften som er satt på begynner å støye forferdelig hvis kortet blir varmt.

Denne lyden oppstår ved *mye* overklokking eller ved høy romtemp som gjør at kortet kan bli for varmt.

 

Selv opplever jeg ikke å få denne støyen ---->

har 3 kabinettvifter + at jeg har bestilt en AOpen 350 watt Low Noise som har en 12cm vifte på undersiden som blåser luft inn i kabinettet rett på grafikkortet mitt.  :D

 

(En kamerat fikset problemet (på sanne kort som jeg har) ved å skru av kjøleren og legge på ny kjølepasta og kjøpte noen nye *festeklips*)

 

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor Terratec har valgt å bruke slike *dure* kjølere til kortene sine. Vi som kjøper må jo *nesten* punge ut med 200-300kr ekstra for en ok vga kjøler  :thumbdown:

Nå er det snakk om et TV kort her og IKKE et skjermkort. Støyen det er snakk om kommer ikke fra noen vifte.

 

Jeg har kortet selv opplever noen ganger denne støyen når jeg skifter kanal. Vet ikke om det hjelper med de siste drivere og tvsoftware som er lagt ut da jeg ikke har giddet å installere dem.

Lenke til kommentar

må bare si at jeg er dritt lei driverne og tullet som følger med terratec tv 400!

 

til alle som sliter med det:bare bruk de helt nyeste driverne!

 

PS dette er bare til win XP

 

edit . dette va offtopic men tror det er en del som sliter med det..

Endret av cyberho
Lenke til kommentar

Bruker de siste driverene. Hadde litt tull med de som fulgte med kortet. Har også skiftet til siste versjon av WinVCR ( mener det e versjon 3.0 og at den som følger med kortet er 2.0 ), og problemene er blitt mye mindre men skjer av og til. Lurer på om den sliter med kanaler med ett litt dårlig singnal som sender i stereo, når signalet blir for dårlig skal den vel skifte til mono og at det er da skurringen kommer. Men som sagt det skjer ikke så ofte så det er vanskelig å finne et mønster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...