Jump to content
Cthulhu

SNIKTITT: HTC Vive Cosmos En veldig liten time med Vive Cosmos

Recommended Posts

Bruker disse fresnel linser? Jeg hadde samme problem med Vive Pro, "ene øyet" var ikke helt med, byttet til Samsung Gear linser og problemet forsvant 100%, var som å få nye VR briller. Fokus punktet over dobblet seg, øynene slapper mer av, lens glare er så og si borte.

Share this post


Link to post

Jeg er kjempe fornøyd med min Pimax 5k+, for den har høy oppløsning og 200 grader field of view. Tek burde skrive reportasje om den. Nå får den snart 120 hz , handtracking og eyetracking også, om vi skal tro produsenten.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ville defintivt kjøpt om jeg eide en vanlig Vive, men har alt kjøpt en Vivo Pro, så blir nok til at jeg venter på en skjermoppgradering av de, og eventuelt kjøper Valve Index kontrollere til den. Regner med det kommer en Vive Pro med bedre skjerm i 2020 en gang,

 

Samsung viste fram en 858 PPI skjerm i 2017, mot 615 i Vive Pro (ca. det samme i Quest og Vive Cosmos), det lar seg nok brukes med de beste grafikkortene. HTC har kjøpt skjermene fra Samsung før, burde være klart at de ikke kan ha samme skjermoppløsning i en Pro som i en Cosmos.

Share this post


Link to post

Bruker disse fresnel linser? Jeg hadde samme problem med Vive Pro, "ene øyet" var ikke helt med, byttet til Samsung Gear linser og problemet forsvant 100%, var som å få nye VR briller. Fokus punktet over dobblet seg, øynene slapper mer av, lens glare er så og si borte.

Har også Samsung Gear til min Note9 og i forhold til Vive så var det en myyyyye mer behagelig verden. Ingen lag what-so-ever (siden sensorer sitter på samme hardware som skjerm) Man blir liksom ikke "sliten" i hodet av det.

Nå skal det jo selvfølgelig nevnes at GearVR ikke kan sammenlignes helt med opplevelsen som Vive og andre PC VR platformer kan tilby da, men på comfort, så vinner de lett.

Edited by RaySoft

Share this post


Link to post

 

Bruker disse fresnel linser? Jeg hadde samme problem med Vive Pro, "ene øyet" var ikke helt med, byttet til Samsung Gear linser og problemet forsvant 100%, var som å få nye VR briller. Fokus punktet over dobblet seg, øynene slapper mer av, lens glare er så og si borte.

Har også Samsung Gear til min Note9 og i forhold til Vive så var det en myyyyye mer behagelig verden. Ingen lag what-so-ever (siden sensorer sitter på samme hardware som skjerm) Man blir liksom ikke "sliten" i hodet av det.

Nå skal det jo selvfølgelig nevnes at GearVR ikke kan sammenlignes helt med opplevelsen som Vive og andre PC VR platformer kan tilby da, men på comfort, så vinner de lett.

Ja, de bruker bra linser, jeg brukte 3 min på å bytte ut linsene på vive pro, måtte bare ha 3d printede adaptere som jeg handla på nett

Share this post


Link to post
Guest Slettet-qfohT7

Hmm. jeg er på jakt etter første VR headsett for tiden, og vurderer da egentlig denne sterkt til fordel for Oculus Rift S. Valve Index ser da ut til å la vente på seg til disse breddegrader uansett.. Men er det verd prisen i forhold til Rift S mon tro?

Share this post


Link to post

Er det bare jeg som lurer på hvor det ble av topp og bunn kamera i bildet som viser headset uten frontcover? Er de bare mockups?

 

De er vel en del av dekselet?

Ingen vits med kamera som ser utover om du skal bruke eksterne basestasjoner.

Share this post


Link to post
Guest Slettet-qfohT7

Kinaleketøy til enorm overpris for dumme nordmenn. akkurat disse produseres i Shenzhen, Kina til under en tidel av prisen i Norge.

 

 

Ja, i motsetning til all annen elektronikk du kjøper, som alt er produsert i velstående vestlige land med kjærlighet og gode arbeidsforhold og kvalitet?

Share this post


Link to post

 

Kinaleketøy til enorm overpris for dumme nordmenn. akkurat disse produseres i Shenzhen, Kina til under en tidel av prisen i Norge.

 

 

Ja, i motsetning til all annen elektronikk du kjøper, som alt er produsert i velstående vestlige land med kjærlighet og gode arbeidsforhold og kvalitet?

Og du har jobbet i Kina de siste 15 årene og har kontor og varehus der eller? Det går faktisk an å få alle disse duppedittene direkte fra produsent i Kina hvis man har kunnskap ut over den norske nissehorisonten her hjemme som beriker seg på dumme borgere. Et eksempel. Jeg har en 'Nokia' mobiltlf made in China) med både FM radio og UHF TV samt plass til 4 simkort (4 tlf nr) pluss alt det andre man finner på dagens smarttlf til femsifret beløp i Norge. Hovedkamera 12 mpix pluss webcam. Betalt pris i Kina, ca 300,- NOK.

Share this post


Link to post
Guest Slettet-qfohT7

Og du har jobbet i Kina de siste 15 årene og har kontor og varehus der eller? Det går faktisk an å få alle disse duppedittene direkte fra produsent i Kina hvis man har kunnskap ut over den norske nissehorisonten her hjemme som beriker seg på dumme borgere. Et eksempel. Jeg har en 'Nokia' mobiltlf made in China) med både FM radio og UHF TV samt plass til 4 simkort (4 tlf nr) pluss alt det andre man finner på dagens smarttlf til femsifret beløp i Norge. Hovedkamera 12 mpix pluss webcam. Betalt pris i Kina, ca 300,- NOK.

 

 

Beriker seg på dumme borgere.. dagens. Du drar forsåvidt alle verdens borgere under en kam, og ikke bare Nordmenn ;) Alle vet at et produkts pris ikke kun består av materialkostnaden, det bør da være unødvendig å forklare deg. At enkelte varehus i Kina derimot "beriker seg på andres bekostning" (for å bruke dine ord) med å kopiere produkter andre har brukt penger og tid på å utvikle, forandrer ingenting. Ingen har tid og energi til å holde på sånn.

 

Da regner jeg med at alle klær du har på deg er kjøpt gjennom bekjentskaper på fabrikken i Bangladesh også? Eller har du ikke kunnskap utover nissehorisonten her hjemme til å la deg utnytte av de som beriker seg på dumme borgere? ;)

Share this post


Link to post

Hmm. jeg er på jakt etter første VR headsett for tiden, og vurderer da egentlig denne sterkt til fordel for Oculus Rift S. Valve Index ser da ut til å la vente på seg til disse breddegrader uansett.. Men er det verd prisen i forhold til Rift S mon tro?

 

Ja, det vil jeg absolutt mene. Rift S har dårlig oppløsning på skjermene, og i VR higer man stadig etter bedre oppløsning. Og spesielt når Vive Cosmos er kompatibelt med wireless - du vil defintivt ha wireless. Vive Cosmos er uten basestasjoner, men det skal skal komme en faceplate til den som gjør at man kan bruke basestasjoner også - men det er nok allikevel bra nok uten til nesten alle spill og programmer.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...