Gå til innhold

SNIKTITT: HTC Vive Cosmos En veldig liten time med Vive Cosmos


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville defintivt kjøpt om jeg eide en vanlig Vive, men har alt kjøpt en Vivo Pro, så blir nok til at jeg venter på en skjermoppgradering av de, og eventuelt kjøper Valve Index kontrollere til den. Regner med det kommer en Vive Pro med bedre skjerm i 2020 en gang,

 

Samsung viste fram en 858 PPI skjerm i 2017, mot 615 i Vive Pro (ca. det samme i Quest og Vive Cosmos), det lar seg nok brukes med de beste grafikkortene. HTC har kjøpt skjermene fra Samsung før, burde være klart at de ikke kan ha samme skjermoppløsning i en Pro som i en Cosmos.

Lenke til kommentar

Bruker disse fresnel linser? Jeg hadde samme problem med Vive Pro, "ene øyet" var ikke helt med, byttet til Samsung Gear linser og problemet forsvant 100%, var som å få nye VR briller. Fokus punktet over dobblet seg, øynene slapper mer av, lens glare er så og si borte.

Har også Samsung Gear til min Note9 og i forhold til Vive så var det en myyyyye mer behagelig verden. Ingen lag what-so-ever (siden sensorer sitter på samme hardware som skjerm) Man blir liksom ikke "sliten" i hodet av det.

Nå skal det jo selvfølgelig nevnes at GearVR ikke kan sammenlignes helt med opplevelsen som Vive og andre PC VR platformer kan tilby da, men på comfort, så vinner de lett.

Endret av RaySoft
Lenke til kommentar

 

Bruker disse fresnel linser? Jeg hadde samme problem med Vive Pro, "ene øyet" var ikke helt med, byttet til Samsung Gear linser og problemet forsvant 100%, var som å få nye VR briller. Fokus punktet over dobblet seg, øynene slapper mer av, lens glare er så og si borte.

Har også Samsung Gear til min Note9 og i forhold til Vive så var det en myyyyye mer behagelig verden. Ingen lag what-so-ever (siden sensorer sitter på samme hardware som skjerm) Man blir liksom ikke "sliten" i hodet av det.

Nå skal det jo selvfølgelig nevnes at GearVR ikke kan sammenlignes helt med opplevelsen som Vive og andre PC VR platformer kan tilby da, men på comfort, så vinner de lett.

Ja, de bruker bra linser, jeg brukte 3 min på å bytte ut linsene på vive pro, måtte bare ha 3d printede adaptere som jeg handla på nett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hmm. jeg er på jakt etter første VR headsett for tiden, og vurderer da egentlig denne sterkt til fordel for Oculus Rift S. Valve Index ser da ut til å la vente på seg til disse breddegrader uansett.. Men er det verd prisen i forhold til Rift S mon tro?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Kinaleketøy til enorm overpris for dumme nordmenn. akkurat disse produseres i Shenzhen, Kina til under en tidel av prisen i Norge.

 

 

Ja, i motsetning til all annen elektronikk du kjøper, som alt er produsert i velstående vestlige land med kjærlighet og gode arbeidsforhold og kvalitet?

Lenke til kommentar

 

Kinaleketøy til enorm overpris for dumme nordmenn. akkurat disse produseres i Shenzhen, Kina til under en tidel av prisen i Norge.

 

 

Ja, i motsetning til all annen elektronikk du kjøper, som alt er produsert i velstående vestlige land med kjærlighet og gode arbeidsforhold og kvalitet?

Og du har jobbet i Kina de siste 15 årene og har kontor og varehus der eller? Det går faktisk an å få alle disse duppedittene direkte fra produsent i Kina hvis man har kunnskap ut over den norske nissehorisonten her hjemme som beriker seg på dumme borgere. Et eksempel. Jeg har en 'Nokia' mobiltlf made in China) med både FM radio og UHF TV samt plass til 4 simkort (4 tlf nr) pluss alt det andre man finner på dagens smarttlf til femsifret beløp i Norge. Hovedkamera 12 mpix pluss webcam. Betalt pris i Kina, ca 300,- NOK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Og du har jobbet i Kina de siste 15 årene og har kontor og varehus der eller? Det går faktisk an å få alle disse duppedittene direkte fra produsent i Kina hvis man har kunnskap ut over den norske nissehorisonten her hjemme som beriker seg på dumme borgere. Et eksempel. Jeg har en 'Nokia' mobiltlf made in China) med både FM radio og UHF TV samt plass til 4 simkort (4 tlf nr) pluss alt det andre man finner på dagens smarttlf til femsifret beløp i Norge. Hovedkamera 12 mpix pluss webcam. Betalt pris i Kina, ca 300,- NOK.

 

 

Beriker seg på dumme borgere.. dagens. Du drar forsåvidt alle verdens borgere under en kam, og ikke bare Nordmenn ;) Alle vet at et produkts pris ikke kun består av materialkostnaden, det bør da være unødvendig å forklare deg. At enkelte varehus i Kina derimot "beriker seg på andres bekostning" (for å bruke dine ord) med å kopiere produkter andre har brukt penger og tid på å utvikle, forandrer ingenting. Ingen har tid og energi til å holde på sånn.

 

Da regner jeg med at alle klær du har på deg er kjøpt gjennom bekjentskaper på fabrikken i Bangladesh også? Eller har du ikke kunnskap utover nissehorisonten her hjemme til å la deg utnytte av de som beriker seg på dumme borgere? ;)

Lenke til kommentar

Hmm. jeg er på jakt etter første VR headsett for tiden, og vurderer da egentlig denne sterkt til fordel for Oculus Rift S. Valve Index ser da ut til å la vente på seg til disse breddegrader uansett.. Men er det verd prisen i forhold til Rift S mon tro?

 

Ja, det vil jeg absolutt mene. Rift S har dårlig oppløsning på skjermene, og i VR higer man stadig etter bedre oppløsning. Og spesielt når Vive Cosmos er kompatibelt med wireless - du vil defintivt ha wireless. Vive Cosmos er uten basestasjoner, men det skal skal komme en faceplate til den som gjør at man kan bruke basestasjoner også - men det er nok allikevel bra nok uten til nesten alle spill og programmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...