Gå til innhold

Volkswagen jukset med utslippstester for 11 millioner biler: I dag starter rettssaken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

På det tidspunktet vil bilenes markedsverdi ha blitt redusert så mye at det vil være billigere for VW å kjøpe dem tilbake.

 

Er det det ?

Sulle tro at verdien ved søksmålets start er den som legges til grunne samt div. taps-kompensasjon, hvis saken dreneres i 10 år til ville jo da verdien være bortimot null for bilene med denne påstanden.

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt 140 HK dieselen med DSG i over 4 år med en motor som har gitt meg mye kjøreglede. Leste mye om problemene etter dieselskandalen, og fikk avtale om at bilen ikke skulle oppgraderes. Fikk det skriftlig, og siste jeg sa når jeg leverte nøklene, da min webasto skulle ha service. Dro på ferie etterpå, men synes bilen hadde mindre kraft, sotet mye mer (vogna mi var helt sort av eksos) og det luktet fælt av eksosen. Forbruket gikk opp, og den gikk ofte i nødmidus. Ringte å spurte om dem hadde gjort noe annet med bilen, og det viste seg at EA189 har blitt tatt. Sjefen beklaget, og dem skulle dekke kostnadene for å få inn gamle programmet. Var umulig å nedgradere, men fant et Firma som kunne gjøre det. Ville ikke ha Tuning, grunnet garantien. Kostet meg 6500 Kr. Men da ønsket ikke dem å bistå med litt av kostnaden engang.

Hadde tidligere prøvekjørt nybil, og skulle bytte på slutten av året, men akkurat denne episoden gjorde at jeg solgte bilen privat, og byttet til annet merke. Av prinsipp blir det aldri Møller bil på meg, og kona kjøpte heller ikke ny Golf som var planen. Møller har restriksjoner fra Fabrikken, men slet mye med små garanti saker også, som enkelt skulle la seg fikse. Det blir aldri VAG mer! Litt trist, for alle på verkstedet ble jeg gode venner med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...