Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen låser seg helt i det siste...


Anbefalte innlegg

Hei, har hatt samme komponentene nå en lang stund, men plutselig har pcen begynt å gå helt i lås. Eneste som fungerer er å restarte pc for å løse det. Ikke engang ctrl alt del har noen effekt da ingen ting skjer. Skjer ofte om jeg lar pcen stå noen minutter mens jeg er på do om den bare står i skrivebordet. Ser ut aom det ikke skjer om jeg lar en video spille. Har også opplevd det når jeg er i ett spill, om jeg avslutter spillet og går tilbake til menyen. Mildt sagt veldig irriterende, noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være flere grunner til dette, en av dem er at pcen går i dvalemodus og når du kommer tilbake greier den ikke å hente seg inn pga slitasje på deler eller psu som sliter veldig...

Andre muligheter er slitasje på deler på pcen som kalibrerer strømmen , noe som igjen påvirker stabiliteten.

Minneproblemer er en annen mulighet.

Støv som har hoppet seg opp er en annen.

 

Så mine forslag : 

1 : Prøv å kjør et ordentlig rens, få ut støvet og sjekk om viftene fortsatt funker.

2 : Ta en titt på strømregulatorene på hovedkortet ( søk opp mosfets og sjekk med de du har på hovedkortet da disse varierer ) og at de ser ut som å være i fin form.

3 : Sjekk strømforsyning for slitasje, er det en ikke "navngitt" psu på 4-5 år så fjern og putt inn en ny en.

4 : Kjør en ordentlig memtest, mange programmer til dette så anbefaler blant annet memtest86+ ( gratis ) men sjekk opp på nettet og finn ut hva som funker for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...