Gå til innhold

Øke boliglån for å investere i fond?


pp0

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Hva tenker dere om å øke boliglånet for å investere pengene i fond? 

Forstår at det blir vanskelig å gi et fasitsvar på dette. Det kommer jo selvfølgelig an på avkastning på fond sammenlignet med rente på boliglånet. 

 

At man også får skattefradrag for boliglånet bidrar vel også positivt til regnestykket. 

 

Er det noen her som har gjort dette - og eventuelt gjort seg noen erfaringer rundt dette? 

 

I mitt tilfelle har jeg vurdert å låne opp ca 150 000, for å sette de inn i DNB Teknologi. Jeg er villig til å ta noe risiko.

 

Renten på boliglånet mitt er på 1,53% på grunn av ansettelsesforhold. Tidshorisonten min for sparing er lang.

 

Hva tenker dere? 

 

Tommel opp, du har skjønt det. Det er småpenger ift inntekten din, det objektivt smarteste når man ikke har formue er å ta høy risiko. Risikoen på porteføljen burde avta i henhold til hvor stor formuen blir ift ordinær inntekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om aksjar/aksjefond vert tema, på initiativ frå sjåføren, neste gong du tek drosje, så er saken klår: selg!

 

 

Jeg jobbet i litt over et år i et større selskap som blant annet leverer løsninger til banker og finansverden. Om drosjesjåføren hørte det så hendte det at man kom inn på aksjemarkedet. Men er noen år siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...