Gå til innhold

påvirker sub pc'n?


MagE

Anbefalte innlegg

hei,

 

til jul fikk jeg et nytt anleg, det er knalbra lyd i det og alt virker fint. det består av 2 små diskanthøgtalere og en kraftig sub som står atmed pc'n, men til saken: påvirker suben pc'n på noen måte?? har hørt litt forsjeligt om suber og pc'er, vist den påvirker pc'n så hvilken deler er det som blir påvirket av det??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok subben kan påvirke harddisken.

Når en venn av meg hadde en hub festet fast til kabinettet med en magnet ( hubben var rett utforbi hd ) flippa HDen..

Det samme skjer kansje med sub siden begge deler inneholder magnet.

Hvem i *sensur*setter en magnet rett ved siden av harddisken?.....jeg har hatt en sub stående ved siden av pc'en min i to-tre år, og pc'en koser seg den

Lenke til kommentar
Tror nok subben kan påvirke harddisken.

Når en venn av meg hadde en hub festet fast til kabinettet med en magnet ( hubben var rett utforbi hd ) flippa HDen..

Det samme skjer kansje med sub siden begge deler inneholder magnet.

Hvem i *sensur*setter en magnet rett ved siden av harddisken?.....jeg har hatt en sub stående ved siden av pc'en min i to-tre år, og pc'en koser seg den

mr. *sensur* er nok ikke den skarpaste kniven i skuffa eller øksa i vedskjulet,

spørs om hen bare var virkelig uheldig, eller, blond, eller ikke trodde at det var noe farlig.... personlig satser jeg på den siste... det er jo lov å ta feil...

Lenke til kommentar
Det skal godt gjøres å påvirke en HD med en magnet. Det trengs virkelig kraftige felt. Husk at en HD inneholder et sett med ganske kraftige magneter (til å bevege hodene).

En sub kan umulig påvirke PC'en.

takk for et sikkligt svar,

 

har demontert en deefekt hd en gang og fant 2 magneter som hadde veldig kort rekevidde men hadde du den ene over lillefingen og den andre under skreik du høgt, prøvde du det samme med tommelen kjente du ingenting

Lenke til kommentar
Det skal godt gjøres å påvirke en HD med en magnet. Det trengs virkelig kraftige felt. Husk at en HD inneholder et sett med ganske kraftige magneter (til å bevege hodene).

En sub kan umulig påvirke PC'en.

takk for et sikkligt svar,

 

har demontert en deefekt hd en gang og fant 2 magneter som hadde veldig kort rekevidde men hadde du den ene over lillefingen og den andre under skreik du høgt, prøvde du det samme med tommelen kjente du ingenting

Eg og gjorde det. satt og holdt på med magnetene lenge, til eg klemstra meg fleire ganga :( Gjorde ganske vondt! ;)

Lenke til kommentar
Kommer an på om sub-en er skjermet eller ikke. En annen ting er at en sub kan lage temmelig kraftige vibrasjoner. Står den da nærme PC'n så kan det forstyrre HD/CDROM/CDRW/etc.

har puttet pc'n inni 2 skoesker så jeg fikk ikke plass til cd-rom :( men hd er det såklart, denne ligger oppo en haug med kabler fra psu som ikke er i bruk for og hindre vibrasjoner så tviler på hat det har noe som helst og sei,

 

takker alikevel for svar

Lenke til kommentar
Jeg har en Eheim1048 rett ved HD'ene, funker supert det, men min gamle 17" sjerm likte ikke min 8" SUB. Den ligger nå på dynga  :ermm:

hehe, det minner meg om da lillebroren min synes det var tøft å "endre" på fargene på skjermen med en magnet!

...been there, done that...... Men det gikk over etter en uke da :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...