Gå til innhold

Selskapet bruker lys i behandling av kreft: Kan gjøre cellegift opptil 50 ganger mer effektivt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke mindre enn en fantastisk utvikling i behandling av kreft. Jeg skulle ønske vi så en tyngre backing fra det offentlige på dette feltet. Ikke bare kan dette redde liv, men det kan også bli formidable industrieventyr. For at det siste skal komme Norge tilgode må vi finne en metode hvor selskap som PCIB kan gå hele veien fra ide til kommersialisering.I tilfellet PCIB er jeg nå overbevist om at de vil lykkes, til stor glede for aksjonærene den dagen løsningene selges til big pharma. Resultatene av det forskninsmiljøet vi har her i Norge burde vi klare å forvalte og kapitalisere bedre på, som nasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er ikke mindre enn en fantastisk utvikling i behandling av kreft. Jeg skulle ønske vi så en tyngre backing fra det offentlige på dette feltet. Ikke bare kan dette redde liv, men det kan også bli formidable industrieventyr. For at det siste skal komme Norge tilgode må vi finne en metode hvor selskap som PCIB kan gå hele veien fra ide til kommersialisering.I tilfellet PCIB er jeg nå overbevist om at de vil lykkes, til stor glede for aksjonærene den dagen løsningene selges til big pharma. Resultatene av det forskninsmiljøet vi har her i Norge burde vi klare å forvalte og kapitalisere bedre på, som nasjon.

"Det er ikke det monokrome laserlyset selv som dreper cellene. Isteden øker teknologien effekten av andre legemidler, slik som cellegift, fordi mer av virkestoffet slipper inn i kreftcellene."

 

Og ikke bare kreft, visstnok, men enhver medisin som kan redusere gift-bruken i kroppen med moderne medisin-gift, ved å åpne for kun de cellene som trenger  det som dreper.

 I stedet for bredspekter anitbiotika eller annen medisin, så  altså mer dedikert.

Det er ikke det monokrome laserlyset selv som dreper cellene. Isteden øker teknologien effekten av andre legemidler, slik som cellegift, fordi mer av virkestoffet slipper inn i kreftcellene.

Vi vet at medisin dreper celler som kunne være nyttitge.   Nå får vi altså mulighet til å gå løs på kun de cellene som  har gått bananas. - Uten å svekke det generelle imunforsvaret.

 

Alt som er med å  samarbeide med kroppens eget imunforsvar virker positivt.

 

Står Pcib foran noe som kan effektivisere moderne medisin genrelt?

 

 

De forsterker cellegift opptil 50 ganger.

- De forsterker andre medisiner opptil 1000 ganger

- De forsterker vaksiner 5-8 ganger

- De kan potensielt brukes til genterapi, diabetes, infeksjoner.....

 

 

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Dette er ikke mindre enn en fantastisk utvikling i behandling av kreft. Jeg skulle ønske vi så en tyngre backing fra det offentlige på dette feltet. Ikke bare kan dette redde liv, men det kan også bli formidable industrieventyr. For at det siste skal komme Norge tilgode må vi finne en metode hvor selskap som PCIB kan gå hele veien fra ide til kommersialisering.I tilfellet PCIB er jeg nå overbevist om at de vil lykkes, til stor glede for aksjonærene den dagen løsningene selges til big pharma. Resultatene av det forskninsmiljøet vi har her i Norge burde vi klare å forvalte og kapitalisere bedre på, som nasjon.

Dert startet jo med forskning i det offentlige...

 

Ikke fullt så kjent er selskapet PCI Biotech, men det er et børsnotert selskap med en verdi på rundt en milliard kroner. Selskapet har utspring i professor Kristian Bergs forskning på Radiumhospitalet og var fra starten i 2000 en del av Photocure. Men teknologien var så spesiell og ulik at de etterhvert ble skilt ut som eget selskap.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...