Gå til innhold

Hvilket Skjermkort?


Swein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

9800SE er treigere enn 9600XT med mindre du er veldig heldig og får ett kort du kan åpne de siste 4 pipelinene på.

 

Å velge ett 128mb kort med 2.8ns minne istedetfor ett 256mb kort med 3.3ns minne kan jeg jo forsåvidt være enig i 'sparks', men jeg har mine tvil om at ytelsen er så veldig forskjellig.

 

Sjekk også denne linken som jeg synes beskriver 'specs' på 9600/9800SE kortene veldig bra:

 

http://ati.com/products/radeon9600/radeon9...ro/compare.html

 

Argh, det var jo ett 9600SE på den tabellen... altfor tidlig på morran.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

tror du ikke vil klare å aktivere på de 4pipelina til sapphire 9800se, de er så godt som daue, du er nok heldigere med 9800se aiw, kortene som har størst kjangs for at alle 8pipelina er friske er nok hercules, powercolor og connect3d.

 

Men jeg ville nok kjøpt et 9600xt 128mb hos psdata.no under 1500,- eller et fx5700 ultra for 1500,- hos komplett.

Lenke til kommentar
tror du ikke vil klare å aktivere på de 4pipelina til sapphire 9800se, de er så godt som daue, du er nok heldigere med 9800se aiw, kortene som har størst kjangs for at alle 8pipelina er friske er nok hercules, powercolor og connect3d.

 

Men jeg ville nok kjøpt et 9600xt 128mb hos psdata.no under 1500,- eller et fx5700 ultra for 1500,- hos komplett.

Da ble plutsellig et nytt spørsmål...

fx5700 ultra eller shapphire radeon 9600xt?

Endret av Swein
Lenke til kommentar
fx5700 ultra eller shapphire radeon 9600xt?

Har hørt at ATI suger..  :dontgetit:

Du brekker det jo bare, så det spiller vel ingen rolle! ta det billigste! :thumbs:

 

Neida, helt alvorlig. Ta et Radeon 9600XT du, jeg tror det er bittelittegranne bedre enn FX5700 sånn "all-round" sett.

Hardware.no har hatt en test av disse to kortene her. De sier at de ville valgt 9600XT framfor FX5700, men at de var veldig likt:

 

Det er vanskelig å kåre noen klar vinner av GeForce FX 5700 Ultra og Radeon 9600 XT. Ytelsesmessig er de to nesten så identiske som de kan få blitt. Når det gjelder bildekvalitet er det heller ingen voldsomme forskjeller å snakke om, men ATI har fortsatt en bedre anti-aliasing (AA)-teknikk enn NVIDIA ("rotated grid" vs "ordered grid"), som gir seg utslag i noe bedre AA-kvalitet.

 

Radeon 9600 XT er et fysisk mer kompakt kort enn FX 5700 Ultra. Dessuten krever ikke ATI-kortet en ekstern strømtilkopling, slik NVIDIA-kortet gjør. I det hele tatt ble vi ganske sjarmert av den lille potente krabaten Radeon 9600 XT.

 

(...)

 

Helt til slutt: Hvilket kort hadde vi valgt? Alt i alt holder vi nok en ørliten knapp på Radeon 9600 XT, som også ser ut til å ha en fordel prismessig.

 

Edit: Her er konklusjonen:

 

MSI GeForce FX 5700 Ultra [finn pris]

 

+ God ytelse

+ Enorm bundle

+ Lavt støynivå

+ Utmerket stabiltet og kompatibilitet

+ Lekker utførelse med rød PCB

+ Brukbare overklokkingsmuligheter

 

- Fysisk stort

- Krever ekstern strømtilkopling

- Noe dyrere enn Radeon 9600 XT

 

 

Sapphire Radeon 9600 XT [finn pris]

 

+ God ytelse

+ Overkommelig pris

+ Du får fullversjonen av Half-Life 2

+ Støysvakt

+ Upåklagelig billedkvalitet

+ Utmerket stabiltet og kompatibilitet

 

- Mangler kjøleribber på minnebrikker

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...