Gå til innhold

Vertikalt grafikkort - modding - hvordan?


Anbefalte innlegg

Så, da synes jeg det er på tide å pynte litt opp i kabinettet mitt. Jeg sitter på et Fractal Design Mini C med glassvindu, og vil gjerne montere grafikkortet vertikalt i stedet for den standard horisontale løsningen. Bare for estetisk verdi, ikke noe annet. Foreløpig kjører jeg et Asus RX 580, men det blir etter alt å dømme byttet ut med et 5700 XT om ikke så altfor lenge.

 

Så - problemet jeg foreløpig har støtt på er at de ferdige PCIe extensionbracketene jeg har sett, krever at man har minimum 7 PCI-slotten for å feste bracketen. I dette mATX-kabinettet er det bare 5, så jeg må finne en kreativ løsning. Jeg vil gjerne ødelegge / modifisere kabinettet minst mulig, og da tenkte jeg at det sikkert er noen der ute som har langt mer erfaring enn meg på disse tingene. Legger ved et bilde av kabinettet slik det ser ut i dag, med luftstrømmen tegnet inn.

 

post-285498-0-41673700-1566035020_thumb.

 

Så der som noen har gode tips og råd - linker til brackets jeg ikke har funnet selv, eller youtubevideoer dere mener burde sees, så setter jeg stor pris på det.

 

Forresten - Dersom jeg går for en løsning som gjør at jeg monterer ekstra kontakter til DP og HDMI (tenk noe sånt som dette), vil signalet tape seg? Har en tv jeg gjerne vil spille på som er koblet med HDMI og som har Freesync.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo helt utrolig at jeg kan sitte i 12 timer og kikke på nett, uten å snuble over dette :p Takk!

 

Men jeg vil gjerne unngå å bruke dremmel for å skjære ut deler av kabinettet, men det er kanskje den eneste løsningen?

Løsningen er da å kjøpe et kabinett beregnet for dette. F.eks Lian-li der8auer 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, det ville jo naturligvis vært smart den gangen jeg kjøpte kabinettet, men det var jeg da altså ikke :p Så jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være mulig å gjøre dette på en forholdsvis enkel og grei måte, med en PCIe-riser og litt småtriks. Ser at flere kan 3D-printe vertical holder, men vil fortsatt gjerne ha tips og triks fra folk som har lekt med dette før :)

Lenke til kommentar

Hehe, det ville jo naturligvis vært smart den gangen jeg kjøpte kabinettet, men det var jeg da altså ikke :p Så jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være mulig å gjøre dette på en forholdsvis enkel og grei måte, med en PCIe-riser og litt småtriks. Ser at flere kan 3D-printe vertical holder, men vil fortsatt gjerne ha tips og triks fra folk som har lekt med dette før :)

 

Er jo bare dremmle og megge det til :)

 

Selv kjøpte jeg en Coolermaster vertical dings som passet til Lian-li :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo bare dremmle og megge det til :)

 

Selv kjøpte jeg en Coolermaster vertical dings som passet til Lian-li :p

 

Forresten, har du da koblet DP-kabelen din rett i skjermkortet, eller har du brukt en eller annen skjøteløsning? I så fall, er det noe ytelsestap på dette i forhold til Freesync osv?

 

Finnes det en PCI-bracket (til den originale slotten slik den står i dag), med en liten forlenger av DP og HDMI? Det vil jo se langt ryddigere ut, samt minske støv og sånn inn i kabinettet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...