Gå til innhold

Radeon 9600 pro eller Radeon 9600XT?


anderse_zne

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat registrert meg her på hardware.no og jeg håper dere kan hjelpe meg.

 

Nå som jeg har fått penger til jul så skal jeg kjøpe meg et nytt 3D kort.

Jeg har sett litt på Radeon 9600 kortene pga. de har fin pris. Kortet bør ikke koste over 3000. Jeg har tittet på kortene fra Powercolor og vurdert dem, men det jeg lurer på er det best å kjøpe 9600 pro eller 9600 xt? XT kortet er jo nesten 1000 kroner dyrere enn pro versjonen. Jeg skal bruke kortet til spilling (CS, hl2 når det kommer osv..) og bilderedigering (Photoshop)

 

mvh: andersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okay! :) men 256mb versjonen av 9600XT foster jo 10 kr mindre enn 128mb versjonen.. ville det lønne seg å kjøpe den med 256 mb ram da? og hva med Sapphire Radeon 9600XT "Ultimate Edition" er det et bedre valg en de andre??  :dontgetit:

 

mvh: andersen

Ultimate edition er det samme kortet, men uten vifte.

Her er det en kjøleblokk som står for nedkjølingen og kortet er med andre ord lydløst.

Endret av suzze
Lenke til kommentar
Vi har jo allerede fortalt deg at vi ikke anbefaler 256- versjonen......

Hvorfor ikke???

 

256 versjonene av 9600XT(full retail) kortene er er jo billigere enn 128 versjonen. 256 versjonen må jo være et bedre kort, siden det er eksakt det samme kortet som 128 versjonen, bare med dobbelt så mye minne.

Selv om man ikke trenger 256mb på dagens spill må jo dette uansett være et bedre kjøp!? hmmmmm....

Endret av Sliver
Lenke til kommentar
Vi har jo allerede fortalt deg at vi ikke anbefaler 256- versjonen......

Hvorfor ikke???

 

256 versjonene av 9600XT(full retail) kortene er er jo billigere enn 128 versjonen. 256 versjonen må jo være et bedre kort, siden det er eksakt det samme kortet som 128 versjonen, bare med dobbelt så mye minne.

Selv om man ikke trenger 256mb på dagens spill må jo dette uansett være et bedre kjøp!? hmmmmm....

 

 

Over til et annet spørsmål:

 

Hvilket kort mener dere er best av 9800SE og 9600XT. Disse koster jo ca. det samme.

Du tar feil.

Det er ikke 'eksakt' det samme som du sier :roll:

De to utgavene har forskjellige typer minne.

Lenke til kommentar
Vi har jo allerede fortalt deg at vi ikke anbefaler 256- versjonen......

Hvorfor ikke???

 

256 versjonene av 9600XT(full retail) kortene er er jo billigere enn 128 versjonen. 256 versjonen må jo være et bedre kort, siden det er eksakt det samme kortet som 128 versjonen, bare med dobbelt så mye minne.

Selv om man ikke trenger 256mb på dagens spill må jo dette uansett være et bedre kjøp!? hmmmmm....

 

 

Over til et annet spørsmål:

 

Hvilket kort mener dere er best av 9800SE og 9600XT. Disse koster jo ca. det samme.

Du tar feil.

Det er ikke 'eksakt' det samme som du sier :roll:

De to utgavene har forskjellige typer minne.

OK dah. Men kan du med hånden på hjertet si at du vet at 128 brikkene er bedre enn 256 brikkene? :) Hva er forskjellen? Ser ut som det er samme brikkene de bruker da http://www.sapphiretech.com/vga/9600-xt.asp Men det hadde vært supert med noe flere detaljer ang dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...