Gå til innhold

Trenger skjermkort


kimare

Anbefalte innlegg

Har en stasjonær hvor jeg trenger noe mer enn det interne skjermkortet.

 

i5-2500K

16GB RAM

Eizo 23" LCD Foris FS2331

 

Har primært blitt brukt til foto, se filmer, internett og enkel spilling.

 

Min datter har nå kjøpt Bendy and the Ink Machine, dette fungerer ikke med oppsettet over. Derfor spørsmål om hvilket skjermkort jeg kan kikke på. Er det mulig å finne noe til maks en 1000-lapp?

 

Har null kompetanse om skjermkort og tar i mot råd på hvilke som kan være aktuelle for å spille dette. Dersom det er mulig å ha 2 skjermer er det et pluss men ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest for pengene får du hvis du kjøper brukt, f.eks RX480 til 750,-

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=152115968

 

Ellers til rundt 1000,- brukt, er RX570, RX580, GTX970, GTX980

 

Når du søker på Finn, husk å søk med og uten mellomrom i navnet, noen skriver RX580 og andre skriver RX 580.

Supert ser etter disse

 

Problemene med 480 kortene er strømforbruket, ser ut som han har også en gammel pc og da kan det fort oppstå problemer.

Så det kan være han vil trenge en bedre strømforsyning for å ta i bruk et såpass kraftig skjermkort ( i forhold til hva han har).

Takker for innspill

 

Er 99% sikker på at jeg har en 750w psu.

Tror ikke jeg kommer til å prioritere ny for GPU.

 

Tanker om hvilke kort som kan være aktuelle?

 

Ved bruktkjøp er det noen fallgruver jeg skal være oppmerksom på?

Lenke til kommentar

Generelt sett, ville jeg ikke ha kjøpt et kort med en vifte i bakkant (blower), de har en tendens til å ha høyere støy/varme enn kort med to eller flere vifter.

 

Enkelte kort kan ha blitt brukt til kryptomining, vet ikke hvor mye det har å si, men tror ikke det gjør så mye til/fra på levetid,

 

Noen kort kan bli for lange, hvis du har et lite kabinett, eller for brede hvis du har flere andre kort. Enkelte kort tar opp 2-3 plasser, hvis de har store kjøleløsninger. Hvis du har en strømforsyning på 450/500W eller mer, så skal du kunne bruke alle de kortene jeg nevnte.

 

Er vel RX580 som gir mest for pengene rundt 1000,-, ser at de fleste 580 ligger på rundt 1200,- brukt (koster rundt 2000,- nye), så RX480 eller RX570/GTX970 hvis du vil komme under 1000,-

 

Edit:

Sjekk at du har PCI-E kabel for strøm til skjermkortet på strømforsyningen din.

Endret av FBEN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...