Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

radmin med router

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv en annen port da, kan stilles i server delen av Radmin. Vil den ikke, sjekk at maskinen lytter på riktig port. Prøv å telnet til maskinen med riktig port og se hva svar du får. Vet ikke hvordan det er med 3com, men med enkelte *DSL bokser, så må en både sette opp NAT og åpne den innebygde firewallen for å få det til å virke.

Skrevet

På firewall settings på 3com rutern setter du opp en ny virtell server.

Server ip: Adressen til den maskinen du skal koble til.

Local service: Custom.

Custom service name: radmin.

Specify ports: 4899

Du trenger ikke disable firewallen på 3comen, men hvis du har norton firewall eller lignende på den maskinen du skal inn på, må kanksje denne slås av. Eller settes til å godta tilkobling. Du har kanskje testa dette, men det virker for meg. Har samme ruter.

Skrevet

Det funker ikke :(

Har firewall og ping på nå, har oppretta vitrual server på den porten jeg har radmin på og ingen firewall på pc

Skrevet
Det funker ikke :(

Har firewall og ping på nå, har oppretta vitrual server på den porten jeg har radmin på og ingen firewall på pc

Du prøver selvsagt fra en ekstern maskin som ikke ligger bak routeren?

Skrevet
Du prøver selvsagt fra en ekstern maskin som ikke ligger bak routeren?

Damnit. Glemte det jeg. Det fungerer fra eksterne PCer ja :)

men når vi først er i gang med dette, på dc har jeg active mode og ipadresse til min pc og port 1012. Port 1012 har jeg åpna i routeren, men greier fortsatt ikke active mode.

Skrevet
I settings på dc må du sette ip`n du bruker mot internett ikke lokale adresse, og port 1012. Ip`n du har ut finner du her.

Dette VISSTE jeg egentlig :p

Får skylde på at hjernen er i feriemode...

Men nå funker alt uannsett så dere får ha en god jul og et godt nyttår alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...