Gå til innhold

Audi lanserer billigere variant av e-tron


Anbefalte innlegg

Nå var det inkludert tysk moms. Denne bilen er ca 105 K billigere enn vanlige-tron, som de skrev startet på 662 K. Du kan altså dra av ca 100 K på denne, og den vil da havne på rundt 560 K i Norge. I realiteten er det samme bilen som e-tron 55, men med litt mindre batteri og derved rekkevidde.

 

Fremdeles en stiv pris, også tatt i betraktning at de fleste kaster minst 100 K i utstyr på den før de er fornøyd. For noen vil det være grei nok rekkevidde, og da har altså innstegsprisen blitt endel lavere til Audi sin premium-SUV. Fjern modellbetegnelsen, så er det neppe noen som ser forskjellen, og da får de vel den statusen de mener å få av en bil, men som sagt endel lavere i pris.

 

På den andre siden, den rekkevidden som 55 har, burde vært det denne fikk, og så burde 55 hatt enda lengre rekkevidde for at jeg ihvertfall mener at prisen blir nogenlunde riktig for disse modellene.

 

Audi er ikke billig biler. Noe du ofte merker da du setter deg inn i en. Vil du ha en billig "Audi" kjøper du Volkswagen.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Audi er ikke billig biler. Noe du ofte merker da du setter deg inn i en. Vil du ha en billig "Audi" kjøper du Volkswagen.

 

Sikkert feil bil å sammenligne mot, men har kjørt kompisens Audi A3 E-Tron i en periode han var syk og jeg var "billaus", men det er intet i den bilen, bortsett fra rekkevidde og mulighet for hengerfeste, som skrker "må ha", sammenlignet med min Hyundai Kona, som riktignok er litt nyere. Dog, E-Tron-utgaven av A3 er ikke så gammel at den er videre forbedret på noe spesielt område, så det er så og si samme bilen de selger fremdeles.

Lenke til kommentar

Sikkert feil bil å sammenligne mot, men har kjørt kompisens Audi A3 E-Tron i en periode han var syk og jeg var "billaus", men det er intet i den bilen, bortsett fra rekkevidde og mulighet for hengerfeste, som skrker "må ha", sammenlignet med min Hyundai Kona, som riktignok er litt nyere. Dog, E-Tron-utgaven av A3 er ikke så gammel at den er videre forbedret på noe spesielt område, så det er så og si samme bilen de selger fremdeles.

Antar du aldri trykket gas pedalen i bunn da :)

 

Interiøret, støy. etc. 

 

Veldig fornøyd med min E-tron jeg har hatt i 4 år nå. Skal jeg klage på noe er det at det ikke er 4 hjuls trekk eller bakhjul. Da den ikke kan få motorkraften i bakken med mindre det er varm asfalt og null fuktighet på asfalten. Forhjuls trekk på så mange hestekrefter er noe vas.

 

Og skulle gjerne hatt større batterier. Batteriene holder stort sett til min småkjøring. Men hender jeg må fyre opp motoren på vei hjem. Spesielt om vinteren da skulle jeg gjerne hatt mer batteri.

 

Ligger på 50/50 bruk, kjører 50% i rent elmodus da mye av min kjøring bortsett fra til jobben hver 14 dag er småkjøring.

 

Samt Kona har 167 i topphastighet, fikk min E-tron i 240 på speedometeret på bane. Litt som og sammenligne epler og appelsiner.

Lenke til kommentar

Antar du aldri trykket gas pedalen i bunn da :)

 

Interiøret, støy. etc. 

 

Veldig fornøyd med min E-tron jeg har hatt i 4 år nå. Skal jeg klage på noe er det at det ikke er 4 hjuls trekk eller bakhjul. Da den ikke kan få motorkraften i bakken med mindre det er varm asfalt og null fuktighet på asfalten. Forhjuls trekk på så mange hestekrefter er noe vas.

 

Og skulle gjerne hatt større batterier. Batteriene holder stort sett til min småkjøring. Men hender jeg må fyre opp motoren på vei hjem. Spesielt om vinteren da skulle jeg gjerne hatt mer batteri.

 

Ligger på 50/50 bruk, kjører 50% i rent elmodus da mye av min kjøring bortsett fra til jobben hver 14 dag er småkjøring.

 

Samt Kona har 167 i topphastighet, fikk min E-tron i 240 på speedometeret på bane. Litt som og sammenligne epler og appelsiner.

Kjører ikke på bane, så toppfart er uinterressant for min del. Joda, aksen på E-Tron er bra den, men det er den jammen på Kona og.

 

Ja, batteriet på E-tron er en vits. Jeg klarte å tømme det på langt under halve distansen. Er det fint og tørt, men hverken for kaldt eller for varmt, så kan du kanskje eco-kjøre deg til 4 mil. Når Kona er så lavt på batteriet, så er det fordi jeg skal parkere ved lader, og det var fullt ved forrige ladestasjon.

 

;-)

 

Joda, fint for de som må ha lang rekkevidde, og ikke vil stå å vente ved lader (selv om jeg knapt har gjort det med Kona), men den burde som minimum klart 5 mil reell rekkevidde, etter mitt syn. Og du har som sagt mulighet for krok og derved å dra henger.

 

Min opprinnelige melding var nå mest ment på interiør, design og funksjoner, men delvis også med tillegg for ren ytelse. Ja det er mere hardplast, som mange sikkert vil reagere på, men det ser pent og ryddig ut. Og så er jo headup display, trådløs lader, ventilerte skinnseter med varme OG kjøling, varme i rattet og campermodus er med på å trekke opp igjen.

 

Du skal selvsagt få det plusset at du kan velge andre interiørfarger og mer individuelt spekket bil, men det kommer jo til en viss pris. Men jeg tipper jeg ville fått skreddersydd omtrekking for samme pris eller lavere om jeg skulle gått til en spesialist på skinn til bilinteriør.

 

Det er fordeler og ulemper ved begge, så man må jo bare se på hva som passer en best, men liker jo at min er billigere både i innkjøp og drift, selv når den er fullspekket med alt tilgjengelig utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...