Gå til innhold

Ventelistenummer 1...


MM2k

Anbefalte innlegg

Er på ventelistenummer 1 på førstegangskvoten på Anvendt robotikk i NMBU, er det stor sannsynlighet for at jeg kommer inn? Ble plutselig veldig usikker da det stod at "Studiet blir trolig ikke etterfylt", men som sagt står jeg lissom på nr. 1, har dere noen erfaringer med dette og tror dere jeg kommer inn? Er totalt 25 planlagte studieplasser på studiet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opptakstala på samordna opptak viser at på 25 studieplassar var det 328 kvalifiserte søkarar, der 45 av dei har fått tilbod om studieplass.

 

Så dersom det er opplyst om at universitetet ikkje kjem til å etterfylle studieplassane så virker det veldig rart at 20 har blitt satt opp på venteliste.

Lenke til kommentar

Opptakstala på samordna opptak viser at på 25 studieplassar var det 328 kvalifiserte søkarar, der 45 av dei har fått tilbod om studieplass.

 

Så dersom det er opplyst om at universitetet ikkje kjem til å etterfylle studieplassane så virker det veldig rart at 20 har blitt satt opp på venteliste.

 

Vil dette si at det ser positivt eller negativt ut for meg hvis 20 stk har blitt satt opp på venteliste?

Lenke til kommentar

Eg veit rett og slett ikkje.

I utgnagspuntket burde det være gode sjangsar for at ein av dei 20 som har fått studieplass dropper ut slik at du kan få studieplassen. 

 

Men det kjem heilt ann på kva universitetet legg i at dei truleg ikkje kjem til å etterfylle studieplassane. Dersom dei praktiserer det sterkt og ikkje tek inn søkarar frå venteliste så speler det ingen rolle om du er nummer 1 eller 10 000 på lista, du får du uansett ikkje studieplass.

Men det er som sagt merkeleg å i det heile tatt administrere ei venteliste om den ikkje skal brukast.

Lenke til kommentar

Eg veit rett og slett ikkje.

I utgnagspuntket burde det være gode sjangsar for at ein av dei 20 som har fått studieplass dropper ut slik at du kan få studieplassen. 

 

Men det kjem heilt ann på kva universitetet legg i at dei truleg ikkje kjem til å etterfylle studieplassane. Dersom dei praktiserer det sterkt og ikkje tek inn søkarar frå venteliste så speler det ingen rolle om du er nummer 1 eller 10 000 på lista, du får du uansett ikkje studieplass.

Men det er som sagt merkeleg å i det heile tatt administrere ei venteliste om den ikkje skal brukast.

 

Ja, det du sier er jeg veldig enig i, det er mange studier som ikke har ventelistenummer som vil si at de ikke tar inn folk fra ventelistene, så var egentlig veldig rart at det studiet også har en venteliste når det er såpass mange i overkant av de planlagte studieplassene. Hvis det ga mening.

Lenke til kommentar

Er på ventelistenummer 1 på førstegangskvoten på Anvendt robotikk i NMBU, er det stor sannsynlighet for at jeg kommer inn? Ble plutselig veldig usikker da det stod at "Studiet blir trolig ikke etterfylt", men som sagt står jeg lissom på nr. 1, har dere noen erfaringer med dette og tror dere jeg kommer inn? Er totalt 25 planlagte studieplasser på studiet

 

Hvis jeg var deg hadde jeg ringt til studiestedet og hørt. Har mange bekjente som har klart å få mye nyttig informasjon den veien. 

Håper du kommer inn - masse lykke til :love:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kanskje litt sent å spørre nå men er i samme situvasjon som deg og søker inn på NMBU nå men til en annen studielinje. Har selv nå stått på 1.plass i ventelisten siden hovedopptaket og har derfor relativ lite håp om å få kommet inn nå. Uansett så lurer jeg på om du muligens kom inn på studiet etter hvert?

Uansett takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...