Gå til innhold

Trump hyllet internettaktivister på ytre høyre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er bare 2 av disse mobbing?

 

Alle tre kan tolkes som observasjoner, men kun to av dem er mobbing om håner personen med imitasjoner. Å kalle en politiker for stygg er ikke politisk satire, å kalle en politiker for en nazist kan være satire. Det Steven Crowder driver med er ikke satire, men mobbing, det Carlos Meza gjorde var ikke satire men en grunnløs politisk påstand tilsvarende det å kalle Erna Solberg for en fascist, i motsetning til det å kalle Erna Solberg for overvektig.

Lenke til kommentar

A-ha. Så når en gruppe med gutter kaller en homofil i skolegården for rævpuler så er det ikke mobbing, men hvis jeg kaller Tucker Carlson for en rasist så er det mobbing! Gotcha!

 

Er noe Tucker Carlson sa i den videoen rasistisk? Hvis ja, kan du sitere det for meg? Har sett den to ganger uten å forstå hva som ble sagt som er rasistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er noe Tucker Carlson sa i den videoen rasistisk? Hvis ja, kan du sitere det for meg? Har sett den to ganger uten å forstå hva som ble sagt som er rasistisk.

 

Trenger ikke å argumentere når andre har gjort det for meg:

https://www.washingtonpost.com/opinions/2019/07/11/tucker-carlson-proposes-an-orwellian-test-immigrants-theyve-got-like-us-back/?utm_term=.b4508217c6df

https://www.theguardian.com/us-news/2019/jul/10/ilhan-omar-tucker-carlson-fox-news-host-racist-fool

 

Han er også et brilliant eksempel på virkelighetsfjern konservatisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så ingenting som ble sagt i den videoen du linket til var rasistisk? Litt rart å linke den videoen som grunnlag for å kalle han rasist da eller?

Lenke til kommentar

Så ingenting som ble sagt i den videoen du linket til var rasistisk? Litt rart å linke den videoen som grunnlag for å kalle han rasist da eller?

 

Jeg har ingenting som kommer til å overbevise de som kommer til å spille dumme helt til subjektet gror tannkostbart og tatoverer et hakekors i pannen. Enten man ytrer rasistisk retorikk eller antyder rasistisk retorikk så er man fortsatt en rasist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingenting som kommer til å overbevise de som kommer til å spille dumme helt til subjektet gror tannkostbart og tatoverer et hakekors i pannen. Enten man ytrer rasistisk retorikk eller antyder rasistisk retorikk så er man fortsatt en rasist.

 

Er det "rasistisk retorikk" å omtale forandringer i samfunnet på grunn av migrasjon? 

 

Kan du sitere hva du mener er "rasistisk retorikk" i den videoen du linket? Siden du ikke kunne sitere rasistiske utsagn, så kanskje du kan få ballen inn i mål etter at du flyttet målstengene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det "rasistisk retorikk" å omtale forandringer i samfunnet på grunn av migrasjon?

 

Nei. Det sistnevnte er du som legger ord i munnen på meg. Det er rasisme å diskutere rasevern, og anta at alle svarte og immigranter er parasitter på statlige institusjoner.

 

 

 

Kan du sitere hva du mener er "rasistisk retorikk" i den videoen du linket? Siden du ikke kunne sitere rasistiske utsagn, så kanskje du kan få ballen inn i mål etter at du flyttet målstengene.

 

Les over og lenkene i innlegg 29.

Lenke til kommentar

Nei. Det sistnevnte er du som legger ord i munnen på meg. Det er rasisme å diskutere rasevern, og anta at alle svarte og immigranter er parasitter på statlige institusjoner.

 

 

Les over og lenkene i innlegg 29.

 

Så med andre ord finnes det ikke noe Tucker Carlson sa i den videoen du linket til som var rasistisk, eller "rasistisk retorikk". Litt rart å bruke den videoen som grunnlag for å kalle han rasist da, synes jeg.

 

Synes det blir komisk når en muslim kaller andre rasister.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så med andre ord finnes det ikke noe Tucker Carlson sa i den videoen du linket til som var rasistisk, eller "rasistisk retorikk". Litt rart å bruke den videoen som grunnlag for å kalle han rasist da, synes jeg.

 

Synes det blir komisk når en muslim kaller andre rasister.

 

Ikke overraskende nok så ble ikke poenget mitt med implisitte ytringer tatt i mot, som forutsett her. Jeg tror ikke vi kunne kommet til enighet om rasisme om så Tucker Carlson hadde blitt medlem av KKK.

 

Litt som at du nå grupperer muslimer og invaliderer et argument på grunnlag av etnisk og religiøs bakgrunn.

Lenke til kommentar

Ikke overraskende nok så ble ikke poenget mitt med implisitte ytringer tatt i mot, som forutsett her. Jeg tror ikke vi kunne kommet til enighet om rasisme om så Tucker Carlson hadde blitt medlem av KKK.

 

Litt som at du nå grupperer muslimer og invaliderer et argument på grunnlag av etnisk og religiøs bakgrunn.

 

Jeg angriper den ene videoen du har brukt til å argumentere for at en person er rasist, det er alt. Du har gitt andre kilder som tilsynelatende bygger opp under påstanden din, det er greit. Men hvorfor kan du ikke innrømme at den ene videoen jeg har snakket om hele tiden faktisk ikke inneholder rasistisk retorikk? Hvis den inneholder rasisme, "rasistisk retorikk" e.l, kom gjerne med et sitat. Hvis ikke, så kan du innrømme at det var uærlig oppførsel?

 

Lurer på hvorfor denne kvinnen ikke vil støtte Israel.. HVA kan årsaken være? Jeg nevnte bare at jeg synes dobbelmoral er komisk.

 

https://www.nytimes.com/2019/02/11/us/politics/ilhan-omar-anti-semitism.html

 

Igjen, jeg påpekte at jeg synes det er komisk at rasister kaller andre for rasist(er).

Lenke til kommentar

Så nettmobbing eksisterer ikke fordi de bare kan slå av datamaskinen?

Så crowder forfulgte han på nett altså? Det har ikke jeg fått med meg. For det første er det en video, et show, ikke en melding eller noe crowder skrev på veggen hans eller lignende. For det andre, igjen... Han er en komiker. Du tuner ikke inn på showet til en komiker for å bli fornærma vett, da slår du av videoen sant. Så enkelt er det - derfor absolutt ikke diskriminering eller mobbing overhodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Politisk ståsted er ikke en legning, det er en ideologi. I praksis så ville din oppfatning av ordet mobbing bety at alle politiske argumenter ville vært sjikane. Apropos innta offerrollen så må "politisk mobbing" ta kaka for det.

Er du så så sikker på den første setningen? I USA virker det som om enhver politisk tilhørighet medfører at man sjikanerer, mobber eller anklages for å bedrive verbal vold som sidestilles med fysisk vold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...