Gå til innhold

Fersk rapport: Netflix kan miste store deler av abonnentene hvis de begynner å vise reklame


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betale og i tillegg få reklame? Hmmm...

Nei takk, og det er det tydligvis noen som forstår.

Så spørsmålet til slutt blir, kan de forsvare reklameinntektene kontra å miste 3/4 av de som har abonnementet?

 

Mister de nok kunder, faller nok prisen de får for reklameplass også...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En av årsakene til å betale for tjenester som Netflix er jo nettopp å unngå reklame. Netflix ligger alt dårlig hos meg pga autostart, og egenreklame. Det bør ikke være skrudd på som default, men kun dersom brukeren selv ønsker det. Kommer det reklame sier jeg opp umiddelbart. Utvalget på norske netflix er jo noe begrenset og det er jo ikke hver måned jeg strømmer fra netflix. Men har nå beholdt netflix sålangt just in case. Kommer det reklame blir det full stopp.

 

Alternativt så kunne jeg kanskje valgt å betale noen kroner ekstra per måned for å slippe reklamen. Men ikke et kjempepåslag, det orker jeg ikke. Da blir det heller å streame ubegrenset fra alternative kilder, med null geoblocking, alt av de nyeste filmer og serier. 

 

Det finnes tross alt en smertegrense for hvor mye folk er villig til å betale for streaming per måned. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være et større problem her enn det er på f. Eks

Abonnement fra canal digital. Her betaler jo også folk for å se reklame.

 

Tror nok mange sier at de vil avslutte Netflix abonnementet om det begynner med reklame, men tror i virkeligheten så blir det ytterst få som faktisk gjør det. Og av de som gjør det, så vil nok mange komme tilbake.

 

Da er jeg mer bekymret over alt søppel innholdet på Netflix og at dette kan gi utslag i kundeflukt.

Lenke til kommentar

Kan ikke helt skjønne hvorfor det skal være et større problem her enn det er på f. Eks

Abonnement fra canal digital. Her betaler jo også folk for å se reklame.

 

Tror nok mange sier at de vil avslutte Netflix abonnementet om det begynner med reklame, men tror i virkeligheten så blir det ytterst få som faktisk gjør det. Og av de som gjør det, så vil nok mange komme tilbake.

 

Da er jeg mer bekymret over alt søppel innholdet på Netflix og at dette kan gi utslag i kundeflukt.

For min del så ser jeg "aldri" på reklame-TV. Det finnes nok alternativer fra ovennevnte til å stort sett tilfredsstille mine behov. Så tar jeg heller opp serier og slikt for å kunne spole over reklamen. Da gjenstår det av live sport jeg følger, og som ikke går på NRK. Mye irritasjon og kanalbytting/lyd-av under TDF, for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...