Gå til innhold

Skifte tatovør? Fæl situasjon, er så usikker


Anbefalte innlegg

Denne tråden har jeg også posta på KG. Prøver å nå ut til flest mulig, for jeg trenger virkelig råd. 
 

Hei. For noen år siden tok jeg tre store tatoveringer på armen hos en tatovør som jeg i utgangspunktet var fornøyd med. I ettertid har jeg lagt merke til hvor dårlig gjort tatoveringene faktisk er. Jeg prøver å fokusere på det positive med tatoveringene, men sannheten er at de er dårlig forseggjort. Et utrent øye kan se på tatoveringene mine og si at de er pene osv, men jeg som ser de hver dag ser jo at der er mange skjønnhetsfeil, dessverre. Jeg kommuniserer bra med tatovøren som har tatt de og trives i hen sitt selskap, og vil jo gjerne fortsette på armen sammen med hen. Jeg vil ha to store motiver til, deretter litt fyll. Det skal ikke bli en tett sleeve, men nå er det mange åpne rom som jeg ikke liker på armen. Den ene tatoveringen er utrolig bra og har svært få skjønnhetsfeil, jeg vil påstå at den er en av de beste hen har gjort (har sett bilder av mange tatoveringer hen har gjort). Den andre har mange skjønnhetsfeil. Den tredje har noen. Altså, ikke alle er like ille. 

Nå er jeg så vanvittig usikker på hva jeg skal gjøre videre. Jeg har mistet inspirasjonen totalt. Føler at nå er løpet kjørt og at jeg må gå med bare disse tre motivene på armen resten av livet, men det er jo ikke slik det skulle bli. Jeg skulle ha flere, men jeg er så usikker på om jeg vil gå tilbake til hen, for jeg er så redd for å få mer blekk på kroppen som har feil i seg. Må igjen si at hen er ikke en amatør og har tatovert i mange år, men hen er ikke en kunstner for å si det slik. 

Kjenner noen her til tatovører som er hjelpsomme i en slik situasjon? Det jeg vil er at en annen tatovør skal tatovere resten, men tatovøren må på sett og vis herme litt etter stilen til min forrige tatovør. Altså kan ikke den nye tatovøren tatovere en annen type roser enn de som allerede er på armen osv. Samtidig syns jeg ikke stilen på tatoveringene jeg har er noe særegen. Det er vanlig stil, enkle motiver, ingen hokus pokus, uten farger. 

Jeg har noen tatoveringer som er gjort av en annen tatovør som jeg liker utrolig godt. Hen stoler jeg også på, og jeg tror at om jeg gikk til hen kunne hen kanskje hjelpe meg. Hen har tidligere fullført en sleeve som var påbegynt hos en bekjent av meg, der tatovøren til den bekjente reiste langt bort. Jeg er dog redd for å gå til en annen tatovør og risikere å bli "sladra på", og dermed ikke kunne gå tilbake til hen som har gjort disse store motivene. 

Dette er en fortvilende situasjon for meg. Jeg elsker kroppskunst, og er trist og lei meg fordi jeg ikke fikk så fine tatoveringer som jeg ønsket. Jeg skulle gjerne lagt med bilde men ønsker så klart ikke å bli gjenkjent av både tatovør og andre. Jeg vil virkelig ikke tilbake til hen som tatoverte meg, men samtidig tror jeg bare at jeg må det om jeg skal ha mer på den armen - og det MÅ jeg ha. 

Setter stor pris på svar. Håper noen har egne erfaringer å dele. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ikke noe problem å gå til en ny tattovør. Har til og med gjort det innen samme studio, siden jeg har forskjellige typer tattooveringer som krever forskjellig "ekspertise".

 

Husk at du alltids kan ta cover-up. Når jeg en gang er i jobb og har cash så er planen min og fikse litt på mine tattooveringer (endre på farge i en liten del av den ene tattooveringen, synes fargen ikke var sååå pen, tattovøren misforsto/kjørte hva hun likte best)

 

Ikke tenk så mye hva tattøveren tenker og mener, det viktigste er at du bruker penger på det du kan bli fornøyd med. Og det er helt lov å være ærlig om at du er misfornøyd, så kan tattovøren lære av det, og eller tar grep for lære seg teknikker bedre.

Lenke til kommentar

Hvem er hen? Slutt med det, vi bor ikke i Sverige.

 

Jeg synes du burde bytte tatovørinne. En til hver arm, hvor fantastisk er ikke det?

 

Enig med Hen utsagnet, men er Tatovør er vel en Tatovør uansett kjønn, trenger ikke legge til "inne" etter for å splitte på kjønn i ett yrke.

Lenke til kommentar

Enig med Hen utsagnet, men er Tatovør er vel en Tatovør uansett kjønn, trenger ikke legge til "inne" etter for å splitte på kjønn i ett yrke.

 

Neida, men med det hen-tullet hans, så var jeg sikker på at det var en tatovør av det kvinnelige skjønn han prøvde å skjule. (En måte å si "my bad" på, du har selvsagt helt rett.)

Lenke til kommentar

Neida, men med det hen-tullet hans, så var jeg sikker på at det var en tatovør av det kvinnelige skjønn han prøvde å skjule. (En måte å si "my bad" på, du har selvsagt helt rett.)

 

Det var det jeg tenkte også. Men skal man ha ekte likestilling, så må det også være lov å bruke hun og skrive noe kritisk i samme setning. Man får ikke likestilling uten å behandle begge likt, men også erkjenne at ved visse ting så er det faktisk forskjeller på kjønn også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...