Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Reaksjon på rødt blekk? (tatovering)


mariellol

Anbefalte innlegg

Tok ny tatovering for nesten en uke siden. Den healer greit, har flasset i et par dager nå og alt ser fint ut - nesten.

Den har to små partier med rødt i seg. Det ene partiet virker helt normalt, mens det andre har en slags  "bump" og ser litt ut som et sår. Er det en reaksjon på blekket? Kan det også bare være størknet blod som ikke går vekk ved normal vask, hvis det er mulig..? Jeg vet det blødde da jeg ble tatovert der. Det gjør ikke vondt.

Litt vanskelig å konkludere uten bilde kanskje, men det er ikke enkelt å få tatt et fokusert bilde av det, haha.

 

Jeg tok ikke tatoveringen her jeg bor, men kan jeg bare stikke innom et studio her i byen og høre om de vet hva det er...?

Endret av mariellol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du prøve å legge ut bilde? Det er vanlig med litt tykk skorpe noen steder under grotiden, men det skal ikke se ut som et sår. Tatoveringen er jo allerede et sår, med andre ord skal det ikke være enda et sår oppå såret. Om det er størknet blod skal det gå bort når du vasker med vann og mild såpe (regner med det er det du gjør). Den bumpen kan godt være skorpe bare. Viktig at du ikke pirker på det eller skrubber det bort! 

Om området ikke er varmt eller vondt, så er det ingenting å frykte. Hadde det vært en negativ reaksjon i form av betennelse, infeksjon osv så ville du kjent det. Har hørt om mange som reagerer på rødt blekk, kan hende du også gjør det men at reaksjonen er mild. Har selv ikke rødt blekk på kroppen så har ingen erfaringer med det selv. 

Men det skader ikke å ta en tur innom nærmeste studio. Du har vell ikke tatt den på en billigsjappe i Tyrkia eller noe slikt? 

Lenke til kommentar

Hahaha. Neida, den tatt i et profesjonelt studio i en europeisk storby, men altså ikke i Norge. No worries :)

Googlet litt selv i går, og tror bare det er en skorpe selv. Prøvde å ta noen bilder:

post-328249-0-55888800-1561979148_thumb.jpg

post-328249-0-86039100-1561979159_thumb.jpg

 

Tror jeg drøyer med å spørre et studio, i og med at det ikke gjør vondt/er plagsomt eller er noen tegn til infeksjon. Den holder fremdeles på å heale så gir den litt mer tid, kanskje den faller av ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tips: jeg har brukt spenol i healingsfasen på mine tattooveringer. For å unngå å klø når huden flasser av:) hold deg unna offentlige badeplasser o.l de første ukene) pass også på å ikke sole deg (dekk til) siden huden er litt mer sensitiv de første ukene etter tattoo:) så skal den gro fint uten infeksjon:)

Lenke til kommentar

Tips: jeg har brukt spenol i healingsfasen på mine tattooveringer. For å unngå å klø når huden flasser av:) hold deg unna offentlige badeplasser o.l de første ukene) pass også på å ikke sole deg (dekk til) siden huden er litt mer sensitiv de første ukene etter tattoo:) så skal den gro fint uten infeksjon:)

Spenol anbefales IKKE.... Sjekk ingredienselisten og les litt om ingrediensene. Det tetter igjen porene. Det kan resultere i infeksjon. Bedre å bruke pustende fuktighetskrem uten mineralolje osv. 

 

Anonymous poster hash: 01e18...b7c

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Spenol anbefales IKKE.... Sjekk ingredienselisten og les litt om ingrediensene. Det tetter igjen porene. Det kan resultere i infeksjon. Bedre å bruke pustende fuktighetskrem uten mineralolje osv.

 

Anonymous poster hash: 01e18...b7c

Invictus (studio hvor jeg har tatt alle mine) anbefalte dette (står i infoskriv), også apoteket kunne gå god for det. Har aldri fått infeksjon og jeg har flere tattooveringer, brukt spenol på alle.

Lenke til kommentar

Tips: jeg har brukt spenol i healingsfasen på mine tattooveringer. For å unngå å klø når huden flasser av:) hold deg unna offentlige badeplasser o.l de første ukene) pass også på å ikke sole deg (dekk til) siden huden er litt mer sensitiv de første ukene etter tattoo:) så skal den gro fint uten infeksjon:)

Den er en måned gammel nå, og har grodd fint. :p Tror jeg brukte spenol på min første, men det er noen år siden. 

Jeg har bare brukt Asan og Easy tattoo cream på denne, kløingen har vært minimal. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...