Gå til innhold

Win 10 1903 og Nvidia 430.86


Anbefalte innlegg

Hei sann.

Kjørte nettopp en clean install av windows 10, lagde oppstart usb via media creation tool.

Install av windows gikk bra, alt startet opp og så ut til å fungere.

Men så fort at en gammel nvidia driver hadde blitt installert automatisk. Jeg lastet derfor ned nyeste driver via nvidia sidene, men den fikk jeg ikke installert, fikk beskjed om at den ikke støttet mitt operativsystem, noe den egentlig gjør...

 

Lastet derfor ned Geforce Experience, og installerte nyeste driver derifra, valgte clean install av skjermkort driveren, nå fikk jeg altså oppdatert driveren, men nvidia controll panel finnes ikke, det ble ikke installert..

Hva i all verden skjer?? Flere som opplever dette med 1903 versjonen?? Er det bare å vente på nye oppdateringer tru?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den første drivere ble installert automatisk så regner jeg med at det var Windows update som sto for installasjonen og den har da lagt inn den nye "modern driver" løsningen til MS

 

Om du hadde valgt DCH versjon i feltet Windows Driver Type ved nedlasting så ville det sannsynligvis fungert uten problemer, men driverne fungerer ikke om hverandre og vil gi feilmelding dersom du forsøker å installere feil versjon ved fremtidige oppdateringer.

Lenke til kommentar

Ja den første driveren ble installert av Windows update automatisk rett etter pc'en hadde startet opp første gangen. Så det er kanskje det som er årsaken til problemene her hos meg da ja?

 

Velge DCH versjon? Jeg rakk nesten ikke komme til skrivebordet engang føre Windows selv lastet ned driveren etter clean install. Men tok som sagt ut Internett kabelen, kjørte clean i stall, og la inn driveren jeg ønsket, plugget i nettverkskabler, og da fungerte det

Lenke til kommentar

Joda - Windows Update er raskt sånn, og det forklarer også at du fikk installert den versjonen du hadde lastet ned når du ikke hadde maskinen på nett.

Om du ved nedlasting av ny driver fra nVidia velger DCH versjonen som da er den nye versjonen så vil den fungere med Windows update sin automatisk installerte versjon.

Lenke til kommentar

Alt dette ville bli løst med det jeg sa i mitt første post, bare man hadde fulgt det nøye nok hadde dere sluppet ny install osv.

 

Men reinstall er konge, tok det selv igår, orket bare ikke å begynne å avinstallere tull ^^

Endret av nagina
Lenke til kommentar

DCH er den nye funksjonen hvor MS skal ha produsenter over på å sende driveroppdateringer via Windows update og linke det mot software i Store.

Info fra nVidia sin forklaring:

"DCH" (Declarative, Componentized, Hardware Support Apps) refers to new packages preinstalled by OEMS implementing the Microsoft Universal Driver paradigm.

 

Kan ikke si jeg så nøye på siste maskinen jeg satt opp, så husker faktisk ikke om Experience ble installert via WU eller ikke, men den burde jo absolutt ha en intern sjekk på akkurat det punktet, for at den skal klare å finne rett versjon på egenhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...