Gå til innhold

Ikeas smarthus-fokus fortsetter: Smarte rullegardiner kommer neste måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se hvor mye arbeid det er å tilpasse disse gardinene i bredden.

 

Ja, det står at de ikke kan tilpasses, men med vinkelsliper, dremel og litt pågangsmot er det meste mulig.

 

Jeg vil anta at selve rullegardinmotoren har fast lengde i alle utgavene, og den smaleste utgaven var vel 80 cm. Jeg har nøyaktig 95 cm fra karm til karm, og hvis Fyrtur-gardinene skal gjøre jobben sin skikkelig så må de være så brede som mulig inni karmen. Jeg vil tro at rullegardinmotoren er festet til en stang i ulike lengder, og at denne bør kunne tilpasses - i tillegg til housing, selve gardinen og metallstangen nederst på gardinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske man droppet ordene "smarttelefon" og "smart-tv". Det finnes liksom ikke så mye annet lenger...

Korrekt. En mobiltelefon er ikke smart bare for at den har flere funksjoner. Min PC er heller ikke "smart".

 

"Smarte dingser" er en veldig merkelig måte å beskrive de på lenge vi ikke snakker "dingser" med avansert AI.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen er ikke om Ikea, men om et produkt Ikea har laget.

Når man først skal forsøke seg på å være "smartass".

 

Most of the operations, management of the stores, design and manufacture of furniture is run by a trust, INGKA Holding, headquartered in Delft, Holland. While most of the designs of IKEA products are made in Sweden, manufacturing has been outsourced to China and other Asian countries.

 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Noen som vet hvor enkelt (eller vanskelig) det vil være å koble opp disse mot Kodi? (type, trykk på "play" og gardinene går ned)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor enkelt (eller vanskelig) det vil være å koble opp disse mot Kodi? (type, trykk på "play" og gardinene går ned)

Bør ikke være store saken. Kan feks bruke homeseer som mellom hub. Den har både kodi plugin og trådfri plugin. Samt finnes det nok langt flere løsninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...