Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Male stort antall kjøkkenfronter


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal male et stort antall kjøkkenfronter. Ettersom jeg må, for både frem- og bakside av frontene, male 3 strøk og tørke mellom hvert så blir det mye venting. Av den grunn trenger jeg en måte å få malt og tørket flere av gangen. Har noen gode forslag til hvordan jeg kan få organisert dette? Akkurat nå har jeg bare et bord med to planker med kapasitet til et par fronter av gangen... Bør jeg kjøpe inn flere lange planker som jeg kan legge frontene på av gangen? Ser for meg at jeg ikke får flytttet på frontene mens de skal tørke, så bør jeg male frontene på bordet de skal tørke på?

 

Vil helst ikke bruke alt av gulvareal til å tørke fronter, men må kanskje gjøre dette? Hadde ideelt sett for meg å sette de på høykant på et eller annet vis men er usikker hvordan jeg skulle få gjort dette.

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du setter i gang, har du vurdert å levere de på et lakkeringsverksted? Mulig dette sprenger budsjettet, men resultatet blir strøkent.

 

Om du skal male de er det vel best å ha de liggende slik at man slipper at malingen renner og lager striper på frontene.

Renner malingen så bruker man for mye maling

Lenke til kommentar

Hvor bor du? Har du bil? Hvor bor nærmeste bekjent med garasje? 

Enkleste er å pakke alle frontene inn i bilen, kjøre til foreldrenes garasje, line de opp på et langt bord (2stk 6 meter lange 2x4" på bukk) og male, nyte helgen med familien og kjøre hjem igjen... 

Ønsker virkelig jeg hadde bil! Bor dessverre langt fra hjemme, så har heller ikke garasje. Takk for gode forslag likevel. Ser ut som jeg må gjøre dette på den tunge måten, dvs. dekke til stuegulvet og kjøre på for fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...