Gå til innhold

Jobb ved siden av full stilling jobb


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en ansatt per i dag i gjennom NAV/kommunen (og tjener veldig lite), men skal over i ordinær lærling løp i samme bedriften (jippi :D) (IKT-servicefag).

 

Jeg føler ikke at jeg får nok ut av dagene mine etter at arbeidsdagen er over (fra kl 8-15) og kommer hjem og stort bare kjeder livet ut av meg. Hender jeg kommer hjem etter en arbeidsdag og jobber med jobb via hjemmekontor system av fri vilje pga. jeg ikke har noe bedre å gjøre.

Gleder meg hverdag til jobb og gruer meg til å vente hver dag på at dagen skal gå når dagen er over.

Som nå i det siste har vi hatt langhelg og jeg har telt sekunder og ikke bidratt med noe som helst i fritida og det blir som å se på maling tørke.

På grunn av dette lurte jeg på om jeg bør kanskje finne meg en jobb ved siden av. 

 

Har hørt om støttekontakt ordning, hvor man jobber som regel kvelder som hadde passet meg bra f.eks. 3 ganger i uka eller mer i helgene, men jeg lurer på om det finnes andre liknende jobber som ikke er fulltid og som er gjerne på kvelder eller helger?

 

Jeg tror jeg skal få dette til å gå, har bare behov for 8 timer hvor jeg bruker 6-7 på søvn og resten på fritid (slappe av).

 

Har begynt med spørreundersøkelser på nett men dette er kjedelig som bare det, bruker 1 time om dagen på dette og får såvidt noe igjen for det..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ikke den eneste. Det er det samme jeg gjør hver dag.

 

Tenkt litt på at jeg kan tilby meg i en form for vaktordning for privat.

Vet om endel som kunne ha trengt hjelp til bruk av PC, spesielt eldre. Tror du det hadde vært mulig om jeg tilbydde meg ut til datahjelp (datakurs, tilpasset oppsett, kjøp av programvare/lisenser, leverandør hjelp, telefonhjelp osv.) både engangs pris eller at noen f.eks. betaler månedlig så er jeg tilgjengelig fra spesifikke tidsperioder? Både via telefon eller kjøre ut og hjelpe.

Må være kreativ når det gjelder sånt men vet ikke helt hva som er lurt eller hva som er idioti.

 

Men kjenner på meg at jeg må noe mer, holder på bli gal av å ikke jobbe eller bidra med mer, får ikke bidratt med mer på jobb selv om jeg har tilbudt meg til å ta alt av jobber som krever hjemme arbeid eller lignende.

Lenke til kommentar

Det er mange jobbar som du kan ta som kun har kveldsvakter eller helgevakter.

 

Det fyrste du må sjekke opp er om det er begrensningar i den arbeidsavtalen som du har.

Det er forholdsvis vanleg at arbeidsavtalen har vilkår for kva type jobb du kan ha ved sidan av, krav til at du må gi beskjed om at du har anna arbeid, og til og med regelrett forbod mot å ha anna jobb ved sidan av. Dette begrunna med at det er hovedarbeidsgiver som skal ha fyrsterett på din arbeidskraft, og at ekstraarbeid utanom kan gå utover arbeidsprestasjonen i hovedjobben din.

 

Deretter så bør du passe på at du ikkje bevist jobber så mykje at du går deg på ein smell og blir sjuk av heile greia.

 

 

Ein god plass å starte siden du alt jobbar for ei kommune er å sjekke opp om det er interne utlysningar for jobbar innanfor kommunen. Støttekontakt har du nemnt, men også jobb som kinomaskinist, idrettshallvert, frivilligheitssentralen, og liknande er små stillingar som kommunen administrerer.

Lenke til kommentar

Det er mange jobbar som du kan ta som kun har kveldsvakter eller helgevakter.

 

Det fyrste du må sjekke opp er om det er begrensningar i den arbeidsavtalen som du har.

Det er forholdsvis vanleg at arbeidsavtalen har vilkår for kva type jobb du kan ha ved sidan av, krav til at du må gi beskjed om at du har anna arbeid, og til og med regelrett forbod mot å ha anna jobb ved sidan av. Dette begrunna med at det er hovedarbeidsgiver som skal ha fyrsterett på din arbeidskraft, og at ekstraarbeid utanom kan gå utover arbeidsprestasjonen i hovedjobben din.

 

Deretter så bør du passe på at du ikkje bevist jobber så mykje at du går deg på ein smell og blir sjuk av heile greia.

 

 

Ein god plass å starte siden du alt jobbar for ei kommune er å sjekke opp om det er interne utlysningar for jobbar innanfor kommunen. Støttekontakt har du nemnt, men også jobb som kinomaskinist, idrettshallvert, frivilligheitssentralen, og liknande er små stillingar som kommunen administrerer.

 

Takk for forslag!

Skal undersøke disse tingene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...