Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen matte 2P


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha eksamen i matte på mandag og er godt forberedt, men noe jeg ofte tidligere har brukt en del tid på er det å skulle føre over det man har gjort på Geogebra og Excel over i dokumentet man skal levere inn. Er det noen rask måte å gjøre dette på? Usikker på hva jeg har gjort tidligere, men mener å ha prt screenet og så ført inn, men da må jeg ofte også redigere hvert bilde noe. Er det noen mer lettvint måte å gjøre dette på? Eller er det den beste måten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk etter utklippsverktøy og fest det til oppgavelinjen. Da vil du enkelt og greit bare «klippe» det du trenger fra skjermen. Husk å kopiere bildet du får opp, og lim det inn i Word.

Endret av Pesta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søk etter utklippsverktøy og fest det til oppgavelinjen. Da vil du enkelt og greit bare «klippe» det du trenger fra skjermen. Husk å kopiere bildet du får opp, og lim det inn i Word.

Fantastisk, har ikke brukt den tidligere, men det var jo veldig enkelt og greit. Tusen takk for hjelpen, da ligger den i oppgavelinjen klar til eksamen :)

Lenke til kommentar

Tror du skal være flink med formler hvis du skal gjøre alt uten PC.

 

V(x)=(10-0,1x^2)^3 og så finner ut når funksjonen krysser y=400 hadde ikke jeg klart på papir. (Oppgave 1, Del 2).

 

Men Del 1 er på pair og Del 2 er enten alt digitalt levert, eller en kombinasjon av digital levering og noe på papir. Typisk at man tegner histogram på papir fordi man ikke fikk det til i Geogebra eller noe. Excel kan ikke histogram.

Lenke til kommentar

Tror du skal være flink med formler hvis du skal gjøre alt uten PC.

 

V(x)=(10-0,1x^2)^3 og så finner ut når funksjonen krysser y=400 hadde ikke jeg klart på papir. (Oppgave 1, Del 2).

 

Men Del 1 er på pair og Del 2 er enten alt digitalt levert, eller en kombinasjon av digital levering og noe på papir. Typisk at man tegner histogram på papir fordi man ikke fikk det til i Geogebra eller noe. Excel kan ikke histogram.

chart?cht=tx&chl= x = \pm \sqrt{ 10(10 - \sqrt[3]{400}) }

Det er ca 1.5 5 vil jeg tippe :tease:

 

EDIT:

Glemte å multiplisere med 10 før jeg tok roten.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...