Gå til innhold

[Løst] Lapse It (timelapse-app) - problemer med overføring av filer til PC


Anbefalte innlegg

Har et problem jeg ikke klarer å finne ut av.

 

Det jeg har laget en timelapse av er type once-a-lifetime og skulle dette bli borte er det nesten til å grine av :cry:

 

Saken er - har brukt denne appen til å lage en 70 timers timelapse - 4252 bilder totalt / 1080p. Har kjørt "render video" via appen, noe som har gått tilsynelatende knirkefritt uten feilmeldinger.

 

Telefonen det er snakk om er en litt eldre Huawei VNS-L31, Android 6.0 (reservetelefon uten sim kort)

 

Problemstillinga er : finner ikke filene fra opptaket, hverken bildefilene eller resulterende videofil. Følgende er testet ut:
- Manuelt lete gjennom filstrukturen.
- Bruke appen "wifi file transfer pro" via nettverket.
- Bruke appen ES File Explorer til å manuelt lete igjennom filstruktur på telefonen.

 

Alle tre metodene nevnt over, ender med samme resultat: Jeg klarer å finne frem til en mappe som heter "LapseitPro". Innholdet i denne mappa rapporteres av filbehandler/app som 335 jpg filer, alle 0 bytes (altså tomt / korrupt elns.). Jeg finner hverken videofila eller noen reélle jpg-bilder fra opptaket i denne mappa. Alt synes være tapt.

 

Men så er det noe veldig snedig - dette blir jeg ikke klok på

Når jeg åpner appen "TimelapseitPro" igjen, navigerer til Gallery - og derfra inn på "prosjektet" - så rapporterer appen fremdeles om 4252 bilderuter - OG - jeg kan bruke funksjonen "playback" til å se hele lengda på opptaket.

Altså : så lenge appen er åpen, så synes det som at alt er i skjønneste orden.

 

Det store problemet nå (koker ned til dette)

Hele opptaket synes kun å eksistere "inne i appen". Det er helt nødvendig for meg å få ut bildene eller en videofil fra telefonen til datamaskinen.

 

Det jeg frykter aller mest nå

er at en bug i appen har gjort at filene ikke er lagret, men ennå finnes i appens ram (hvordan nå dette skulle gå til) - og at alt er tapt for evig og alltid.

 

Håper noen har et forslag til hvordan jeg skal kunne løse dette problemet. Dette ble jo en gedigen nedtur for hele husstanden her.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Liten oppdatering #2

 

Har faktisk klart å finne frem noen (de fleste?) bildene i en godt gjemt mappe ved hjelp av en funksjon kalt "SD card analyser" (tilhørende app-pakken ES explorer) elns.

 

Om jeg blir i stand til å hente de ut fra telefonen gjenstår å se. I verste fall får jeg ta ut SD-kortet . . .

 

 

[edit]

Og der har jeg klatt å få kopiert alle relevante bilder ut fra telefonen + sette sammen timelapse-videoen.

 

 

[bonus]

Viste seg at nyeste (2.7.3) versjon av Avidemux faktisk støtter enkoding av videofil fra en mappe med nummererte bildefiler. Alt man trenger å gjøre er at ved åpning av fil (normalt en videofil rett fra kamera) velger man første (les: med laveste nummer i serien) bildefil, og så gjør Avidemux resten. Alt jeg trenger å tenke på foruten dekoder-innstillinger er å huske å bruke filteret for FPS for å ha kontroll på dette.

 

Det eneste jeg ikke får med meg her er timestamp på videofila - men det får bli en annen sak.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...