Gå til innhold

[Løst] Lapse It (timelapse-app) - problemer med overføring av filer til PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem jeg ikke klarer å finne ut av.

Det jeg har laget en timelapse av er type once-a-lifetime og skulle dette bli borte er det nesten til å grine av :cry:

Saken er - har brukt denne appen til å lage en 70 timers timelapse - 4252 bilder totalt / 1080p. Har kjørt "render video" via appen, noe som har gått tilsynelatende knirkefritt uten feilmeldinger.

Telefonen det er snakk om er en litt eldre Huawei VNS-L31, Android 6.0 (reservetelefon uten sim kort)

Problemstillinga er : finner ikke filene fra opptaket, hverken bildefilene eller resulterende videofil. Følgende er testet ut:
- Manuelt lete gjennom filstrukturen.
- Bruke appen "wifi file transfer pro" via nettverket.
- Bruke appen ES File Explorer til å manuelt lete igjennom filstruktur på telefonen.

Alle tre metodene nevnt over, ender med samme resultat: Jeg klarer å finne frem til en mappe som heter "LapseitPro". Innholdet i denne mappa rapporteres av filbehandler/app som 335 jpg filer, alle 0 bytes (altså tomt / korrupt elns.). Jeg finner hverken videofila eller noen reélle jpg-bilder fra opptaket i denne mappa. Alt synes være tapt.

Men så er det noe veldig snedig - dette blir jeg ikke klok på

Når jeg åpner appen "TimelapseitPro" igjen, navigerer til Gallery - og derfra inn på "prosjektet" - så rapporterer appen fremdeles om 4252 bilderuter - OG - jeg kan bruke funksjonen "playback" til å se hele lengda på opptaket.

Altså : så lenge appen er åpen, så synes det som at alt er i skjønneste orden.

Det store problemet nå (koker ned til dette)

Hele opptaket synes kun å eksistere "inne i appen". Det er helt nødvendig for meg å få ut bildene eller en videofil fra telefonen til datamaskinen.

Det jeg frykter aller mest nå

er at en bug i appen har gjort at filene ikke er lagret, men ennå finnes i appens ram (hvordan nå dette skulle gå til) - og at alt er tapt for evig og alltid.

Håper noen har et forslag til hvordan jeg skal kunne løse dette problemet. Dette ble jo en gedigen nedtur for hele husstanden her.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Liten oppdatering #2

Har faktisk klart å finne frem noen (de fleste?) bildene i en godt gjemt mappe ved hjelp av en funksjon kalt "SD card analyser" (tilhørende app-pakken ES explorer) elns.

Om jeg blir i stand til å hente de ut fra telefonen gjenstår å se. I verste fall får jeg ta ut SD-kortet . . .

[edit]

Og der har jeg klatt å få kopiert alle relevante bilder ut fra telefonen + sette sammen timelapse-videoen.

[bonus]

Viste seg at nyeste (2.7.3) versjon av Avidemux faktisk støtter enkoding av videofil fra en mappe med nummererte bildefiler. Alt man trenger å gjøre er at ved åpning av fil (normalt en videofil rett fra kamera) velger man første (les: med laveste nummer i serien) bildefil, og så gjør Avidemux resten. Alt jeg trenger å tenke på foruten dekoder-innstillinger er å huske å bruke filteret for FPS for å ha kontroll på dette.

Det eneste jeg ikke får med meg her er timestamp på videofila - men det får bli en annen sak.

Endret av geir__hk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...