Gå til innhold

Huawei mate 20 pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden når ble det umulig å jailbrake en iPhone?

 

 

Siden iPhone XR/XS/XS Max ble lansert, de kan ikke jailbreakes per i dag. Og for andre enheter kan man ikke jailbreake nyere versjoner enn iOs 12.1.1 mens 12.2 er nyeste versjon i skrivende stund. Så om du har en enhet som er oppgradert til 12.2 så kan du ikke gå tilbake til 12.1.1 og dermed ikke jailbreake heller.

 

Jailbreak går det måneder/år mellom hver gang slippes i offentligheten nå for tiden siden sikkerheten er såpass god i iOs og ikke minst så ser jeg for meg at de som faktisk har kapasitet til å jailbreake nyere enheter/os-versjoner heller tjener penger på å selge dette fremfor å la allmenheten ta det i bruk kostnadsfritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Siden iPhone XR/XS/XS Max ble lansert, de kan ikke jailbreakes per i dag. Og for andre enheter kan man ikke jailbreake nyere versjoner enn iOs 12.1.1 mens 12.2 er nyeste versjon i skrivende stund. Så om du har en enhet som er oppgradert til 12.2 så kan du ikke gå tilbake til 12.1.1 og dermed ikke jailbreake heller.

 

Jailbreak går det måneder/år mellom hver gang slippes i offentligheten nå for tiden siden sikkerheten er såpass god i iOs og ikke minst så ser jeg for meg at de som faktisk har kapasitet til å jailbreake nyere enheter/os-versjoner heller tjener penger på å selge dette fremfor å la allmenheten ta det i bruk kostnadsfritt.

Har du sjekket i det siste hvor mange oppskrifter som ligger på nettet for å jailbreake IOS 12.2??

Jeg vet ikke om de virker eller ikke, da jeg synes iPhone ikke er i nærheten av å være verdt den prisen den har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ser du poenget med at jeg ikke gadd å utbrodere nå? Det leder nemlig ingen vei når dere fanboysa får rullegardinen ned. Lykke til..

Og da ba jeg deg om å slutte med slike innlegg, siden du ikke gidder å diskutere dine egen påstander.

Om jeg er en fanboys, så er det til Windows Phone og ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Har du sjekket i det siste hvor mange oppskrifter som ligger på nettet for å jailbreake IOS 12.2??

Jeg vet ikke om de virker eller ikke, da jeg synes iPhone ikke er i nærheten av å være verdt den prisen den har.

 

Det er ikke mulig å jailbreake iOs 12.2 uansett hva eventuelle guider påstår. Du kan finne komplett oversikt over status på iPhone og jailbreak her:

https://www.theiphonewiki.com/wiki/Jailbreak

 

Det mange av guidene viser til derimot er ikke jailbreak, selv om de skulle påstå det, men derimot metoder for å laste inn apper ved hjelp av ymse sertifikater som installeres på mobilen som åpner for å kjøre uautoriserte apper, men som normalt kun vil fungere i noen uker før de må reinstalleres, om de i det hele tatt varer så lenge. Det har ikke noe med ekte jailbreak å gjøre som ikke er mulig på 12.2 for allmenheten per i dag.

 

Skrev ellers feil tidligere, det er 12.1.2 som er siste versjon med fungerende jailbrek. Men ingen av nyeste generasjon med iPhones fra i fjor høst har vært mulig å jailbreake i det hele tatt.

 

Men det får være nok off topic i denne tråden, tilbake til Huawei Mate 20 Pro. :)

 

Min svoger har hatt denne mobilen siden november i fjor og er veldig fornøyd med den. Jeg må innrømme jeg særlig misunner vidvinkelkameraet som jeg per i dag aldri har hatt på noen mobiler jeg har eid hittil. Han har kommentert at EMUI er litt ulogisk til tider, da han kom fra en Samsung Note 8 og før det iPhone, mesteparten av klagingen går dog på at apper lukkes litt agressivt i bakgrunnen og han må rote med strømstyringen for å få stabile pushvarsler fra enkelte apper.

 

Edit: I går kveld slapp man første jailbreak som støtter iPhone XR/XS/XS Max og som fungerer med iOs 12 til og med 12.1.2. Så om du har oppgradert til siste versjon av iOs får du ikke jailbreaket men nå er det i det minste mulig med nyeste iPhonene om du har unnlatt å oppgradere dem siden nyttår.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Er det noen ryker om m20pro oppfølger? Håper de viderefører den gode face unlock sensoren og ikke går på samme smellen som med p30 pro.

 

Og da ba jeg deg om å slutte med slike innlegg, siden du ikke gidder å diskutere dine egen påstander.

Om jeg er en fanboys, så er det til Windows Phone og ikke noe annet.

Tror ikke du lurer andre enn deg selv med den siste setningen :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er det noen ryker om m20pro oppfølger? Håper de viderefører den gode face unlock sensoren og ikke går på samme smellen som med p30 pro.

 

 

Tror ikke du lurer andre enn deg selv med den siste setningen :D

Har hatt HTC HD2 og følgende Lumia modeller, 800, 820, 830, 520, 550 og 930. Har enda 550 og 930, men ikke i bruk.

 

Eneste grunnen til din påstand, er fordi man kjenner andre på seg selv.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke det. Jeg klarer å ikke ha så snevert syn på det og kan kort oppsummere ios som stabilt og Android som Buggy og fleksibelt. Android kan gjøre så mye mer og det er derfor jeg bruker det, men mer stabilt enn ios er det ikke. Man føler at man er med på en løpende beta test, men det er en vanesak. De fleste som bruker det tenker jo ikke over at ting ikke virker engang så man blir såpass vandt med det etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er nok ikke det. Jeg klarer å ikke ha så snevert syn på det og kan kort oppsummere ios som stabilt og Android som Buggy og fleksibelt. Android kan gjøre så mye mer og det er derfor jeg bruker det, men mer stabilt enn ios er det ikke. Man føler at man er med på en løpende beta test, men det er en vanesak. De fleste som bruker det tenker jo ikke over at ting ikke virker engang så man blir såpass vandt med det etterhvert.

Kom med en sammenligning, når IOS kan kjøres på flere tusen oppsett. Det er snevert syn å sammenligne det som kjøre på noen få konfigurasjoner mot det som kjører på tusener av konfigurasjoner.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

My point exactly! Det er jo grunnen til at det er så stabilt..

Nei det er ikke det du har proklamert så langt. Du har bare sagt at Android er buggy, men enda ikke kommet noen eksempler, så vennligst ikke kom å si det er ditt poeng, når du ikke har kommet med noen poeng.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har kommet med eksempler, men de blir bare bort forklart så jeg gidder ikke mer. Det at det kjøres på hardware som Apple har kontroll med gjør jo sitt til at det virker bedre selvsagt og det var jo det du nettopp sa også.

Klar det er slikt, når du ikke ser forskjellen på android og GUI'et til Huawei.

Hadde det vært noe feil med Android, så ville alle som brukte android ha de samme problemene.

 

Skill forskjellen på et buggy OS og et buggy GUI!

Lenke til kommentar

Kan bare uttale meg om de jeg eid og brukt selv og det er Samsung Note9, Hua M20pro og nå p30 pro. Samme notifikasjonsbingo f. Eks på alle sammen. Flere andre bugs som er like også. Da gjør i tilfelle begge de to store en feil når de legger sitt skin på noe som virker usannsynlig eller så er det noen forum entusiaster som tar feil :) Jeg vet hva jeg tror om saken ;)

 

Edit: betyr det forresten noe hvem sin feil det er når brukeren sitter der med noe som ikke virker? Om feks Instagram buggen på Android gjør at det ikke virker på noen android telefoner, men virker fint på ios så kan man like greit si at det er et Android problem siden alle som kjøper iPhone slipper problemet.

Endret av minim
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kan bare uttale meg om de jeg eid og brukt selv og det er Samsung Note9, Hua M20pro og nå p30 pro. Samme notifikasjonsbingo f. Eks på alle sammen. Flere andre bugs som er like også. Da gjør i tilfelle begge de to store en feil når de legger sitt skin på noe som virker usannsynlig eller så er det noen forum entusiaster som tar feil :) Jeg vet hva jeg tror om saken ;)

 

Edit: betyr det forresten noe hvem sin feil det er når brukeren sitter der med noe som ikke virker? Om feks Instagram buggen på Android gjør at det ikke virker på noen android telefoner, men virker fint på ios så kan man like greit si at det er et Android problem siden alle som kjøper iPhone slipper problemet.

Ja selvsagt har det noe å si, spesielt hvis det er brukerfeil og ikke feil med operativsystemet.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...