Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er datablad for samtlige biler testet iht. NEDC og WLTP tilgjengelige?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg vurderer å kjøpe ny (hybrid) bil og er blitt kjent med at regjeringen vurderer å endre engangsavgiften. Nærmere bestemt har jeg forstått at de skal ta i bruk WLTP for å finne bl.a. CO2-utslippet pr. km. i stedet for NEDC (korrigert) som benyttes i dag. Avgiftssatsene er vel tenkt å forbli uendret. Iom. at WLTP er en strengere standard vil de aller fleste bilene komme dårligere ut (høyere CO2-utslipp i gram pr. km). Således vil engangsavgiften på de fleste biler bli høyere etter overgang til WLTP (med mindre regjeringen lytter til anbefalingen fra EU om å redusere satsene slik at total avgift forblir uendret etter overgang til WLTP). 

 

I denne anledning ønsker jeg å se litt nærmere på utslipp på individuelle biler i NEDC og i WLTP. Finnes disse testresultatene tilgjengelig på nett? Altså, dersom jeg ønsker å finne testresultater på e.g. nye BMW 330E (G20) iht. NEDC og WLTP (om bilen er testet i begge sykluser), hvor kan jeg finne dette? Spesifikt er det CO2 og NOx-utslippene jeg er interessert i..

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...