Gå til innhold

[Løst] Gaming headset til 11 åring (PC)


Anbefalte innlegg

11 åringen i huset har et gaming headset i ca 500-kroners klassen, Teknikmagasinets eget merke om jeg ikke husker feil.

Flere ganger om dagen sliter han med at enten han ikke hører vennene, eller vennene ikke hører han. 

Det er et USB-headset.

 

Hvor mye må vi ut med for et skikkelig headset som han kan ha i flere år?

Tenker da på et headset som er holdbart og med god lyd. Enten trådløst eller helst med mulighet til å skifte kabelen.

Kom gjerne med tips i prisklassen opptil 2.000kr. Vil gjerne havne nærmere 1.000kr men er et til 2.000kr mye bedre går vi nok for det.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generielt er det nok bedre å ha egen microfon litt på avstand, og ha lukket hodetelefoner.

Åpne kan gi forstyrrelse\susing samme hvis microfonen er for nærme.

 

Generieltsett er dårlig microfoner på billig hodetelefoner.

Spiller man mye høy musikk går nok billig hodetelefoner fort i stykker. Særlig når man har DAC.

Lenke til kommentar

Jeg er generelt veldig fornøyd med Sennheiser-hodetelefonene mine. Jeg har et PC360 som er åpent og har velurputer, og et GSP300 som er lukket og har puter i en slags lær-imitasjon. Lyden i både øreklokker og mikk er god, og begge sitter greit på hodet uten å stramme også ved lengre økter.

 

Personlig foretrekker jeg velurputene fra PC360, men samtidig liker jeg lukkede headset bedre, så en kombinasjon hadde egentlig vært optimalt for meg.

 

Disse finnes i nyere utgaver:

PC 373D

GSP 302

 

Andre varianter fra Sennheiser som er verdt en titt:

G4ME ONE

G4ME ZERO

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dere gjør det bare verre å velge  :hrm:

Har lest meg opp litt om headsettene dere nevner, og jeg ser klart fordelen av modmic + et vanlig headset med god lyd.

Sennheiser er jo godt kjent for sin kvalitet så et av de nevnte burde gjøre jobben godt nok.

HyperX Cloud V2 er jo på tilbud til en veldig hyggelig pris. Såpass at det er verdt å prøve. Så har jeg litt mer tid til å vurdere et av de dyrere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Jeg bruker Sennheiser G4ME ONE til streaming og gaming (og forsåvidt når jeg trenger et godt PC-headset til andre ting), og det fungerer fabelaktig godt. Mikrofonen er veldig god og klar, hodetelefonene er åpne og lette nok til at de er komfortable over lang tid, og det kom med alt som trengtes av kabler (kabel kan byttes.) Eneste aberet er at de blir litt varme om omgivelsene er varme, men sånn er det jo med de fleste headset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...